2011/június/11

Spárga hollandi mártással és ropogós baconös kiflikockákkal

Geri elutazott egy hétre, és ilyenkor egy magamfajta "konyhamán" személyiségnek (ezt ma találtam ki! jó, nem?) a legjobb búfelejtő (mert azért hiányzik) egy kiadós, ráérős főzés, amikor újrapróbálom és helyrehozom azokat a félresikerült próbálkozásokat, amik a rohanós hétköznap esti főzés során nem igazán úgy jöttek össze, ahogy szerettem volna. Na azért nem csak főztem egész nap, futottam egy jót, és shoppingoltam is egy kicsit...:)
Szóval a héten csináltam hollandi mártást, vagyis inkább úgy mondom, hogy egy új recept szerint szerettem volna hollandi mártást csinálni, de már az olvasáskor sem bíztam annyira a sikerében, és nem is lett jó. (Geri persze megette,de azért nem nyalta ki a tányért). Végül ma elővettem egy régi receptet, ami alapján úgy emlékszem, pár éve finom hollandi mártást csináltam, és ma is bevált. A spárga persze elmaradhatatlan mellé, és hogy tényleg jól lakjak, bacont és kiflikockákat is pirítottam hozzá. A kombináció azt kell, hogy mondjam, páratlan! Elég nehéz vacsi, de ennyi futás után megérdemeltem!

blogra1_9.JPG



Spárga hollandi mártással és ropogós baconös kiflikockákkal - hozzávalók (2 személyre):

A spárgához
1 csomag spárga
csipet só, csipet cukor, egy negyed citrom leve

A hollandi mártáshoz
4 tojássárgája
negyed citrom leve
2 dl tej
10 dkg vaj
só, bors

A baconös kiflihez
100 g szeletelt bacon
4 db kifli


1. A spárgák fás részét levágom, kicsit megpucolom a szárukat egy zöldséghámozóval, majd egy csipet sóval, egy csipet cukorral, valamint egy negyed citrom levével ízesített vízben felteszem őket főni, és forrás után 5 perccel pedig már le is veszem a tűzről. A spárga így éri el a roppanós és friss, mégsem nyers állagot. Tálalásig a főzővízben hagyom, hogy langyos legyen.
2. A hollandi mártáshoz egy nagyobb lábasban vizet melegítek, de nem hagyom, hogy forrjon. 
3. A tojássárgákat és a citromlevet egy fém keverőtálba teszem, majd felhabosítom őket egy habverő segítségével, ezután pedig ráhelyezem a keverőtálat a nagyobb lábasra, úgy, hogy az alja éppen ne érjen bele a vízbe.
4. Beleöntöm a tejet, majd hozzáadom a vaj felét is, és folyamatos kevergetés mellett megvárom, hogy a vaj teljesen felolvadjon, amikor beleteszem a vaj másik felét és azt is olvadásig kevergetem.
5. A mártás sűrű állagának eléréséhez kb. fél óra folyamatos keverésre van szükség.
6. Amikor a mártás besűrűsödött, leveszem a vízfürdőről és ízlés szerint sózom, borsozom. 
7. A bacon szeleteket forró serpenyőben ropogósra sütöm, vigyázva, hogy ne égjenek meg. Amikor a zsírjuk java kisült, papírtörlőre szedem őket, ami felszívja a felületükön maradt zsiradékot.
8. Végül a serpenyőben maradt zsírban pár perc alatt ropogósra sütöm a kiflikockákat is.

A falatka így nézett ki: kiflikocka - hollandi mártás - bacon - spárga. Annyira tökéletesre sikerült ez a kombó, hogy azt hiszem ha Geri hazajön, még egyszer meg kell ismételnem!

blogra2_6.JPG
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bebicsirke.blog.hu/api/trackback/id/tr945409534

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
>" page="" />
süti beállítások módosítása