2015/október/07

Körtés frangipane tart/tartelette

és gyönyörű Zebramade tálalódeszkák

A tortakészítés kezd a életem részévé válni, és nem tudok betelni vele, de mégis, semmit sem szeretek jobban a pitéknél és tartoknál! Elkészíteni is imádom őket (főleg mióta a késes aprítógépben állítom össze a tésztát), de megenni még annál is jobban!! Beköszöntött az ősz, és el kellett búcsúznom az áfonyától, de rájöttem, hogy körtéből és almából is csodálatos dolgokat lehet készíteni. Például ezt a körtés frangipane tartot. Komolyan mondom, hogy csodálatos! A durvára őrölt mandulától ropogósan marcipános, a kissé karamellizálódott körtétől friss és pont annyira édes lesz, amennyire kell. Ja, és rengeteg vanília van benne, amit aztán tényleg imádok, a tésztában, a krémben, mindenhol, és jól is van ez így. 

pearfrangipane_3.jpg

Emellett az ínycsiklandó desszert mellett ebben a posztban nagy szerepet kap még a tálalás is, amihez a magyar tulajdonú Zebramade-től kaptam néhány gyönyörű, tölgyfa tálalódeszkát. A Zebramade tulajdonosai, Tamás és Tímea házaspárként alapították és építik azóta is a főként tömör tölgyfából, kézzel készített bútorokat és lakberendezési tárgyakat készítő márkájukat. A tölgyfát tartóssága, időtálló és gyönyörűen öregedő típusa miatt választották, a tálalóeszközök gyártásával pedig egyesítették két nagy szerelmüket, a fát és a gasztronómiát. Azt hiszem keresve se találhattam volna gyönyörűbb deszkákat, fantasztikus a tapintásuk és az illatuk, az ételeket pedig még ellenállhatatlanabbá teszik! Nagyon boldog vagyok, hogy egy ilyen tehetséges magyar vállalkozás munkái díszíthetik a konyhámat. 

 pearfrangipane_4.jpg

 

Ismerjétek meg őket jobban Ti is: http://zebramade.com/accessories

 

Körtés frangipane tart/tartelette

Eredeti recept: What Katie Ate

Hozzávalók (8-10 db 10 cm-es tarthoz, vagy egy nagyobb piteformához (26-30 cm): 

A tésztához: 

  • 225 g liszt
  • 50 g porcukor
  • 125 g hideg vaj
  • fél vaníliarúd magjai
  • 2 tojássárgája
  • 2 ek jéghideg víz
  • csipet só

 

A töltelékhez: 

  • 75 g szobahőmérsékletű, puha vaj
  • 75 g barnacukor
  • 1 tojás
  • fél vaníliarúd magjai
  • 100 g őrölt, hántolt mandula
  • csipet fahéj
  • 3-4 db nem túl nagy vilmoskörte

 

  1. Én mindent késes aprítógépben csináltam, és így pillanatok alatt előkészítettem mindent. Először szinte porrá aprítottam benne a hántolt mandulát, ami a töltelékhez kell, majd ezt félretettem és jöhetett a tészta. 
  2. Először a lisztet, porcukrot, sót, vajat és vaníliát addig kevertem a gépben, amíg morzsás állagú nem lett, ekkor hozzáadtam a tojássárgákat és a vizet és addig dolgoztattam a gépet, amíg egy kis labdává nem formálódott a tészta. (ha ugyanezt kézzel csinálom, akkor a porcukorral, sóval és vaníliával elkevert lisztbe belereszelem a hideg vajat egy nagylyukú reszelőn, majd az ujjaimmal elmorzsolgatom, végül a tojással és hideg vízzel gombóccá gyúrom).
  3. A tésztagombócot ezután átlátszó fóliában hűtőbe tettem 2 órára. 
  4. Az utolsó fél óra várakozási időben előkészítettem a tölteléket: a puha vajat egy kis keverőkancsóban alaposan elkevertem a cukorral, tojással, vaníliával, fahéjjal és az őrölt mandulával.
  5. A körtéket félbe, majd negyedekbe vágtam és óvatosan kivágtam a magházaikat, majd egy éles késsel vékony szeleteket vágtam a negyedekből, ügyelve arra, hogy felül ne vágjam át teljesen a körtéket, hogy egy nagyon vékony részen összeköttetésben maradjanak a szeletkék. 
  6. A tésztából kb. 6,5-7 grammnyi adagokat mértem ki, ezeket egyenként lisztezett munkafelületen kinyújtottam, majd kibéleltem velük a 10 cm-es piteformákat és megszúrkáltam mindegyiket egy villával. 
  7. A tölteléket egyenletesen elosztottam a piteformákban, majd a negyed körtéket legyezőt formálva széthúztam és kissé belenyomtam a töltelékekbe.
  8. 200 fokos sütőben (180 fokos légkeveréses) kb. 20-25 percig sütöttem a tartokat, amíg a formák peremén aranybarnára nem sült a tészta és a mandulás a töltelék.
  9. Tejszínhabbal, créme fraiche-el megkoronázva talán még jobb, de önmagában, langyosan és hidegen is ellenállhatatlanul finom. 

 

pearfrangipane_2.jpg

pearfrangipane_5.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bebicsirke.blog.hu/api/trackback/id/tr847905532

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
>" page="" />
süti beállítások módosítása