2011/július/28

Citromos cheesecake

Életem első sajttortája

Hogy lehet, hogy még sosem csináltam cheesecake-et? Azt hiszem mindig az volt a bajom vele, hogy nagyon sok krémsajt kell bele,és nem lehet a sütés végén megenni. Nem szeretek várni a finom falatokra, egyébként is türelmetlen típus vagyok, de ebben meg főleg. Mindegy, most volt motivációm, mert a szülinapomra kaptam egy kizárólag sajttortákra specializálódott szakácskönyvet, és el kellett kezdenem a közel 50 féle variáció kipróbálását.
A szülinapom szuper volt, Geri kertiparty-t rendezett nekem, úgyhogy nem csak bulizhattam, de grillezhettem is, és még azt is megengedte, hogy tortát süssek. A bevásárlást viszont kizárólag ő intézte, és így alakult, hogy vett 9 kg citromot (!), amiből a buli végén maradt úgy 8,5 kg.
Ez azonnal megadta a választ arra a kérdésre, hogy milyen sajttorta legyen az első A rengeteg recept közül összekombináltam párat, mert fanyar, mégis nagyon sajtos tortát szerettem volna, és egyis sem passzolt igazán az elképzelésemhez. Nem mintha 2 db citromnál többet használtam volna, de némileg csökkentettem a készletet, és ha ez nem is vidított fel annyira, az első falat az első sajttortámból annál  inkább.


blogra1_1.JPG


Citromos cheesecake - hozzávalók (24 cm-es tortaformához):
150 g aprított kakaós keksz (én Győri édest használtam)
2 ek barnacukor
50 g olvasztott vaj
600 g natúr krémsajt (én Cserpest vettem)
150 g cukor
250 ml tejföl
3 ek liszt
3 tojás
175 ml frissen facsart citromlé
2 zacskó vaníliás cukor

1. A sütőt előmelegítem 190 fokra.
2. Apró darabokra zúzom a kekszet és összekeverem a barnacukorral és az olvasztott vajjal, majd a tortaforma aljára és kicsit az oldalára nyomkodom, ezután pedig 8 percre a sütőbe tolom.
3. Közben robotgéppel elkeverem a krémsajtot a cukorral, hozzáadom a tejfölt és a lisztet, majd egyenként a tojásokat is, és minden összetevő hozzáadása után alaposan elkeverem a krémet.
4. Utolsó lépésként a citromlé és a vaníliás cukor kerül bele. A citromtól a krém kicsit összerándul, és sűrűbb lesz.
5. A krémet az elősütött keksz-alapra öntöm, elegyengetem a tetejét, majd 190 fokon sütöm 15 percig, ezután pedig 120 fokra csökkentve a hőfokot, további 50-55 percig. Akkor jó, ha egy kicsit megrázogatva a közepe sem mozog már. Villával ne nagyon szúrkáljuk, mert a beszúrás mentén felrepedhet a torta.
6. A tortát hagyom kihűlni, majd egy éjszakára a hűtőbe teszem (na ez volt a folyamatban a legnagyobb kihívás).


Másnap egy késsel finoman körbevágtam a tortát, és karamellás gumicukorral, valamint citromkarikákkal díszítettem. A kolléganőim is kaptak 1-1, már díszítetlen szeletet, és hiányolták is a 'sapkát' a torta tetejéről. Nagyon jól megy hozzá a vaníliafagylalt, a tejszínhab, a karamellszósz és a friss gyümölcs is. Majd legközelebb kap valami efféle sapkát is! :)

címkék: édes torta torták
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bebicsirke.blog.hu/api/trackback/id/tr315409520

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
>" page="" />
süti beállítások módosítása