2016/október/13

Spenóttal, ricottával és paradicsommal töltött gombafejek, sertésszűzzel és quionával

És egy szénhidrátcsökkentett új életmód

Kedves Naplóm! 

Olyan sokminden történt 2016-ban, hogy ez a második alkalom, hogy a blogom admin felületére keveredtem. Lássuk csak: márciustól október végéig több, mint 30 esküvői tortát készítettem el. Szuper és nagyon kreatív nyár volt, bár a végére nagyon elfáradtam, mert elkezdett bennem cseperedni egy második trónörökös. Aki jól ismer, az tudja, hogy a szénhidrátok (és kiemelten az édességek) fontos szerepet játszanak az étrendemben, de az élet egy nem éppen szuper cukorterheléses eredménnyel (7,4 éppen a 7,8-as határértéken belül) kicsit rámpirított, úgyhogy közel egy hónapja egy időre búcsút mondtam az imádott cukornak és lisztnek és szénhidrát-csökkentett üzemmódra váltottam. 

Ez a 7,4-es érték pont elég volt nekem ahhoz, hogy ne kelljen kötelezően belezizzennem az ételek szénhidráttartalmának számolgatásába, hanem inkább tudatosan figyeljek arra, hogy mit eszem, legfőképpen azért is, mert itt most nem csak rólam van szó.

Egyébként az életmód váltás nem volt nehéz, és azóta csak 1x kívántam meg annyira a csokiszuflét, hogy végül csináltam is egy teljeskiőrlésű változatot eritrittel. Mondjuk az is megkönnyítette a dolgomat, hogy a cukoreredmény megérkezésekor már az új, álomlakásunkban és a hiper-szuper konyhámban volt is kedvem újra főzni a sok tortasütés után, ráadásul a lakásunk épületével szemben van egy hentes, egy zöldséges és egy tejbolt is, ahová minden nap leszaladhatok (és le is szaladok, mert utálok egyszerre sokmindent vásárolni). Szóval nem volt nehéz dolgom, és nem csak én örülök annak, hogy újra visszatértem a konyhába! :)

 spenotosricottasgomba_2.jpg

Spenótos-ricottás-paradicsomos gombafejek, egyben sült sertésszűzzel és quionaval

(Hozzávalók, 2 főre): 

  • 8 db közepes csiperke gomba + 1 ek vaj + 1 ek őrölt majoranna
  • kb. 100 g ricotta
  • 1 marék friss bébispenót
  • 4 db koktélparadicsom
  • 100 ml tejszín
  • parmezán, só, bors, olívaolaj

 

A sertésszűzhöz: 

  • 1 db közepes sertésszűz
  • 1 kk Maldon sóvirág
  • frissen őrölt fekete bors
  • 1-2 ek olaj (nálam szőlőmagolaj)

 

  1. A sütőt előmelegítem 170-180 fokosra (légkeveréses módban). 
  2. A gombafejeket megtisztítom, majd kiszedem a szárukat és forró serpenyőben 1 ek vajon körbepirítom őket. Miközben pirulnak, sózom-borsozom őket és megszórom az őrölt majorannával, majd félreteszem, amíg elkészítem a tölteléket. (Levet fognak engedni, amit szépen le is öntök alóluk)
  3. Ugyanabba a serpenyőbe beledobom a bébispenótot és épp csak addig párolom, amíg összeesik, majd leveszem a tűzről, hozzákeverem a ricottát (a serpenyő melegétől könnyebben keverhetővé válik) és sózom, borsozom, illetve öntök hozzá egy kevés extra szűz olívaolajat. 
  4. A gombafejeket egy kis tepsibe teszem, kalapjukkal lefelé, majd a belsejükben elosztom a tölteléket, mindegyikre teszek 2 db negyed gerezd koktélparadicsomot, majd alájuk öntöm a tejszínt és jó sok parmezánt reszelek rájuk mielőtt a forró sütőbe kerülnek. 
  5. A hússal csak minimális feladat van: papírtörlővel szárazra törlöm az egész sertésszüzet, majd belemasszírozom a sót és a borsot, végül meglöttyintem egy kevés olajjal és megy a sütőbe a gombák után. 
  6. Kb. egyszerre szedtem ki őket 20 perc után - ekkor a gombák már szép pirosak voltak és a szűz is teljesen átsült (nagyon szeretem, ha rózsaszín a közepe, de terhesen inkább nem kockáztatok). 
  7. Miközben a sütőben sült a gomba és a hús Gerinek a jázminrizst magamnak a quinoa-t lobogó vízben 10-10 percig főztem. 

 

Nagyon gyors és nagyon finom ebéd vagy vacsora, amiből 1 adag (4 db) gomba + hús kb. 10 g szénhidrátot jelent. 

 

spenotosricottasgomba_3.jpg

 

spenotosricottasgomba_1.jpg

 

spenotosricottasgomba_4.jpg

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bebicsirke.blog.hu/api/trackback/id/tr5111802851

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
>" page="" />
süti beállítások módosítása