2011/szeptember/13

Sültparadicsom krémleves

Ó, a paradicsom! - II. fejezet

Az előző paradicsomos receptben már kifejtettem, hogy miért, mióta és mennyire szeretem a paradicsomot, úgyhogy ne lepődjetek meg, hogy a szezon végéig csak úgy öntöm majd magamból a paris recepteket. Most annyi a különbség, hogy nem quiche, hanem leves készült a finom érett paradicsomokból, pedig nem vagyok túlságosan jóban a levesekkel.
Egy csomó leves semmilyen erőfeszítést és kreatívságot nem igényel (persze egy csomó meg igen, de mindegy), és egy csomó zöldségpucolással jár, rengeteg ideig ideig csak fő, forr, rotyog, órák alatt puhulnak meg a zöldségek, és úgy döntöttem, hogy nekem erre nincs időm! Az tetszett ebben a sültparadicsom-leves receptben (A Delicious magazin szeptemberi számában akadtam rá), hogy a sütőt is be kellett kapcsolni hozzá, és magát a levest csak 25 percig kellett főzni. Pont nekem való! Ráadásul jó sok lett belőle, maradt Geri késő éjszakai falatozására is, és még másnap ebédre is, és még lehet, hogy másnap vacsorára is, szóval nem egy két fős adag, mint nálunk általában minden.



Sültparadicsom-leves (hozzávalók - 4-8 főre):
1,2 kg érett paradicsom
1-2 kanál cukor
12 db koktélparadicsom
50 g vaj
2 vöröshagyma
2 sárgarépa
2 fej fokhagyma
400 g-os hámozott paradicsom konzerv
2 babérlevél
1 bazsalikomág pár levéllel
1 liter zöldségleves alaplé
só, bors, oregano, friss bazsalikomlevelek, olívaolaj



1. A sütőt előmelegítem 180 fokra, és amíg melegszik, negyedekre vágom a paradicsomokat, egy tepsibe helyezem őket, bőrükkel lefelé, majd meghintem őket egy-egy csipet cukorral, sózom, borsozom őket, végül pedig jöhet mindegyikre egy löttyintés olívaolaj. Ha már elég meleg a sütő, betolom a paradicsomokat 30 percre.
2. Közben finomra vágom a vöröshagymákat, apró kockákra darabolom a sárgarépákat, szétnyomom a fokhagymákat, összeturmixolom a hámozott paradicsom konzerv tartalmát, és felforrósítom az alaplét (én csaltam, 2 zöldségleveskockából főztem). - ezt szép komótosan csináltam, hogy pont addigra legyek készen, mire a sült paradicsomok is megvannak.
3. A 30 perc leteltével kiveszem a paradicsomokat a sütőből, és melléjük teszem a szárukon hagyott, megmosott koktélparadicsomokat, majd újabb 10 percre visszateszem őket. A koktélparadicsomok csak a tálaláshoz kellenek, így, miután szépen megfonnyadtak, félreteszem őket.
4. Ezalatt egy nagy lábasban megolvasztom a vajat, öntök hozzá egy kevés olívaolajat, és kb. 5 perc alatt, sűrű kevergetéssel megfonnyasztom rajta a hagymákat a répát. Ezután jöhet bele a forró alaplé, a paradicsomkonzerv, a babérlevél, a bazsalikomág, majd a sütés befejeztével a sült paradicsom is. Végül alaposan megsózom, és megborsozom a levesemet, majd morzsolt oreganoval is megszórom.
5. A levest felforralom, majd alacsonyabb fokozatra kapcsolom a tűzhelyet, és lefedve 25-30 percig főzöm.
6. Amikor a répák is finom puhák, egy szűrőn átszűröm a levest egy másik edénybe, majd a megmaradt sűrű részét botmixerrel pürésítem, és visszakeverem az előzőleg átszűrt lébe.

Tálaláshoz mikróban1-2 perc alatt átmelegítettem egy pár mini-mozzarella golyót, majd a félretett sült-koktélparadicsomokat is a levesestányérokba szedtem, kevés oregano-t és frissen őrölt borsot szórtam a tetejére, és persze néhány friss bazsalikomlevelet is beletépkedtem.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bebicsirke.blog.hu/api/trackback/id/tr195409507

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
>" page="" />
süti beállítások módosítása