2014/január/07

Rózsavizes panna cotta

Könnyed desszert ünnepek utánra

Nem tudom Ti hogy vagytok vele, de én már alig vártam, hogy elfogyjon az utolsó szelet bejgli, dobos torta és sok hasonló brutál hízlaló karácsonyi nyalánkság és végre megkezdődhessen a könnyű desszertek éve. Tudom, még csak most jön az igazán hideg tél, az igazi bekuckózás, amikor semmire sem vágyunk jobban, mint egy durván csokis valamire, de idén megpróbálom kicsit könnyedebbre fogni a dolgot, már csak azért is, hogy megelőzzem a terhességi cukorbetegséget, vagy a leadhatatlan terhességi túlsúlyt! ;) Persze, csoki azért lehet, hogy lesz a "diétámban", de csakis magas kakaótartalmú étcsokoládé, azt azért szabad. Szerencsére nem vagyok az a típusú kismama (eddig), akire rátörnek a falási rohamok. Kívánós sem igazán vagyok, de a desszert nálunk valahogy mindig kötelező eleme az étkezéseknek. Ahogy lenyeltem az utolsó falatot a vacsorából, az ízlelőbimbóim máris valami édes ízért kiáltanak, és ez Gerivel is így van. De a desszert nem feltétlenül jelent hízlaló dolgot, néha elég egy marék diákcsemege, néhány szem mandarin, egy kis light túrókrém, vagy mondjuk egy ilyen rózsavizes panna cotta. A baba fejlődése miatt nélkülözhetetlen kalcium miatt én most meghagytam ebben a receptben a tejet és a tejszínt, de kókusztejből is készíthetitek. 

blogra1_pannacotta.jpg

Rózsavizes panna cotta (hozzávalók 4 főre):

2,5 dl tejszín
3,5 dl tej (lehet 1,5%-os zsírtartalmú is)
fél vaníliarúd
4-5 ek nyírfacukor
3,5 lapzselatin
1 kk rózsavíz
+ a poharak aljára bármilyen gyümölcs vagy gyümölcspüré (InterSpar-ban kapható szuper tartósítószermentes gyümölcspüré, ebben a panna cottában egy barack-passion fruit-alma keverék van)
+ díszítésnek néhány szem sótlan pisztácia, és fél kezeletlen citrom héja
1. A tejszínt, a tejet, a nyírfacukrot és a vaníliarúd kikapargatott belsejét egy lábasban elkeverem, felteszem főni a vaníliarúddal együtt, majd folyamatos kevergetés mellett felforralom. 
2. Miután felforrt, leveszem a tűzről, kihalászom a vaníliarudat, és a tejszínes alaphoz adom a szilárd zselatinlapokat. 
3. A zselatinlapokat kevergetéssel teljesen feloldom, végül hozzáadom a keverékhez a rózsavizet.
4. 4 db 2 dl-es pohárba vagy formába 2 ujjnyi vastagon gyümölcspürét kanalazok, erre öntöm óvatosan a kissé kihűlt alapot, és legalább 3-4 órán át a hűtőben szilárdítom. Ha nem szeretnénk, hogy bőrösödjön a teteje, átlátszó fóliával fedjük le. Én valamiért nagyon szeretem, ha a pudingok vagy panna cotta tetején a vékony "bőrt", úgyhogy sosem borítom be. 
5. Amint a krémek megszilárdultak, egy éles késsel néhány szem pisztáciát feldarabolok, és kezeletlen citromhéj társaságában a poharak tetejére rendezgetem. 
 
blogra2_pannacotta.jpg
Éljen 2014, éljenek a könnyed desszertek!
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bebicsirke.blog.hu/api/trackback/id/tr325743187

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
>" page="" />
süti beállítások módosítása