2012/március/29

Medvehagymás panna cotta

Sokesélyes volt az idei első csokor medvehagymám sorsa, nem akartam valami snassz kajába belerakni, mert mégiscsak ez az első idén. Persze a hétvégére tervezett medvehagymaszedésünk után, ahol legalább 100 kg-ot szedek majd, mindenféle snassz dolgokba is bele fogom rakni, sőt, azt hiszem le is fagyasztom, és ez lesz az első dolog, amit életemben lefagyasztok (leszámítva egy csirke alaplevet, amit ugyan eltettem, de ott is hagytam vagy 2 évig, úgyhogy utána a kukában végezte szegény).
Geri nem értette ezt a kaját, egyrészt, hogy hogy jön össze a panna cotta a medvehagymával, másrészt, hogy mikor kell enni: előételnek, vagy desszertnek? Természetesen én előételnek terveztem a dolgot, és az első adagot pirítóssal toltuk be, de ha lenne spárga, lehet, hogy egy adag főtt spárgával és sült baconnel ettük volna, vagy valamilyen salátával. Mindenesetre gyönyörű topping bármilyen kajához, ha van hozzá szép forma, amiben dermesztjük.



Medvehagymás panna cotta (4 db 2dl-es formához, vagy 6 kisebbhez): 
4 dl tejszín
2 dl tej
3,5 db lapzselatin
fél csokor medvehagyma
fél biocitrom lereszelt héja
só, bors

1. A tejszínt és a tejet felforralom, majd belekeverem az egész zselatinlapokat, és addig kevergetem, amíg teljesen feloldódnak.
2. Ekkor hozzáadom az alaphoz a felaprított medvehagymát és a citromhéjat, majd sózom, borsozom, és vízzel kiöblített formákba töltöm.
3. A keveréket hagyom a formákban kihűlni, majd a hűtőben minimum 4 óráig, de inkább egy éjszakán át dermesztem, hogy elérje a tökéletes állagot.



Ha azt akarjuk, hogy a medvehagyma az egész adagban jelen legyen, akkor érdemes a dermesztés közben többször is átkeverni, de szerintem jól néz ki úgy, ha a forma aljára süllyednek a medvehagyma darabkák, mert így kiborítva felülre kerülnek.
A formákból úgy a legkönnyebb kiborítani a panna cottákat, ha meleg vizet folyatunk az oldalukra, vagy már lefordított állapotban minden oldalról karamellizáló pisztollyal melegítjük a formák oldalát (természetesen ez csak a fém formák esetében igaz!).

Én a korábban elkészített medvehagyma pesto-val tálaltam a panna cottákat. A pesto erős íze nagyon jól ment a panna cotta lágyságához, és színben is ütősen nézett ki! Azt hiszem legközelebb reszelek egy kevés parmezánt is a panna cották alapjába, mert jól menne hozzá még valamilyen karakteres, sós íz!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bebicsirke.blog.hu/api/trackback/id/tr205409460

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
>" page="" />
süti beállítások módosítása