2011/május/30

Cseresznyés pavlova

A hétvégén a szüleim kertjében jártam, ahol anyukámmal cseresznyét loptunk a szomszéd roskadozó fájáról... Na jó, lopásról szó sem volt, a szomszéd csak örül ha szedjük a cseresznyéjét, mert akkor legalább valaki szedi. Imádom a frissen szedett gyümölcsöt, rögtön az az érzésem támad tőle, hogy sütnöm kell belőle valamit. Persze nem akartam összefonnyasztani a gyönyörű rózsaszín szemeket, ezért valami olyat találtam ki, aminek a tetejére néhány frissen magozott darab kerülhet. Így jött a pavlova, amit már nem először készítek, csokissal azonban még nem próbálkoztam, csak kóstoltam, mégpedig Párizsban egy többszintes, kívül-belül csokikrémmel borított csodát. Most egy egyszerűbbel álltam elő a párom nagyszüleinek házassági évfordulójára.

Kakaós-cseresznyés pavlova - hozzávalók (6 'szeletes' tortához):
4 tojásfehérje (kisebb tojás esetén 5)
Egy csipet só
15 dkg porcukor,
2 evőkanál barna cukor,
5 evőkanál kakaópor,
1 evőkanál kukoricakeményítő,
1 evőkanál ecet.


  1. A sütőt 120 fokra melegítjük elő, majd összeállítjuk pavlovánk alapját.
  2. Szétválsztjuk a tojásokat, majd egy csipet sóval lágy habot verünk belőlük, folyamatosan adagolva a habhoz a porcukrot és a barna cukrot.
  3. Amikor a tojáshab már kemény, elnehezedett és fényes, egy spatulával hozzákeverjük az ecetet, a kakaót és a kukoricakeményítőt. Addig keverjük, amíg a kakaó teljesen fel nem oldódik és egyszínű egyveleget nem kapunk.
  4. Sütőpapírból kör alakú lapot vágunk, egy lapos tepsire vagy sütőlapra helyezzük és ráhalmozzuk a habot úgy, hogy a szélei kicsit magasabbak legyenek a közepénél. Próbáljuk meg úgy formázni a habot, hogy pár milliméterrel belül maradjon a körön, hiszen a sütéskor kissé elterül majd. 
  5. A 120 fokos sütőben 65-70 percig sütjük a pavlova tortát, majd levesszük a hőfokot és kinyitjuk a sütő ajtaját, hogy kihűlhessen. Így hűtjük a pavlovát legalább 1 óráig a sütőben.


A sütemény formája a 65-70 perces sütőidő elteltével gyönyörű, kissé púpos, azonban a fokozatos hűtés során összeesik és külseje igen törékeny lesz. Mivel a töredezések miatt féltem a torta szállításától, megtartottuk és befaltuk! A külseje roppanós, mégis habos, a belseje pedig hihetetlenül krémes lett.
A tetejére robotgéppel 2,5 dl tejszínt vertem fel 5 kanál porcukorral és fél zacskó habfixálóval. Zacskós tejszínt vettem, mert szerintem annak van a legtermészetesebb és legjobb íze, és semmi köze a tartósítószeres-dobozos verziókhoz (teszem hozzá praktikus okokból olyat is gyakran használok). A tejszínre pedig kb. 10 dkg friss cseresznyét magoztam. A friss cseresznye, a tejszín és a kakaós alap tökéletes harmóniát alkot, mindenkinek csak ajánlani tudom, aki édesszájú, de nem hiszem el, hogy ezt az édességet bárki képes lenne visszautasítani.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bebicsirke.blog.hu/api/trackback/id/tr945409539

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
>" page="" />
süti beállítások módosítása