2011/június/27

Kagylótészta újhagymás-szárított paradicsomos raguval

Szeretem a tésztát, szerencsére Geri is szereti, és az sem jelent neki gondot, ha szó szerint sokszor van terítéken. Legjobban a paradicsomszószos fajták hódítanak nálunk, azokból is általában a legegyszerűbbek, de alkalmanként azért kerül beléjük valami csavar. Egy gyors vacsinak, azért, mert gyorsan elkészül, nem kell feltétlenül uncsinak lennie, miért is kéne? Főleg, ha ugyanannyi idő alatt lehet unalmas vacsit csinálni, mint valami izgalmasat. A szárított paradicsom nekem már izgalmas, mert a friss paradicsomhoz képest érződik rajta a napsütés (már ha), a szárítás és az extra szűz olíva olaj, amiben pácolódik. A vöröshagymához képest az újhagyma is izgalmas, mert zöld része is van, a kagylótészta pedig megint csak izgalmas, de csak nekem, mert spagetti fan vagyok.
Szóval egy nagyon egyszerű, de izgalmas kaja sikeredett ma vacsorára, a kagylótésztához egy újhagymás-szárított paradicsomos ragu, és olyannyira izgalmasnak tartottuk, hogy holnap már nem is tudok belőle ebédet vinni az irodába. :)



Kagylótészta újhagymás-szárított paradicsomos raguval - hozzávalók (2 személyre):

250 g kagylótészta
3 db újhagyma
100 g sovány pulykasonka (én Selyemsonkát használtam)
4-5 db szárított paradicsom
1 db nagyobb nyers paradicsom
200 ml tejszín
olíva olaj, só, bors

1. A tésztát a csomagoláson megadott ideig főzöm forrásban lévő, enyhén sós vízben, közben előkészítem a ragu hozzávalóit.
2. Az újhagymát karikákra, a sonkaszeleteket kockákra vágom, a paradicsomokat feldarabolom.
3. A paradicsomokat és az újhagyma zöld részét késes aprítógépbe teszem (turmixgéppel vagy botmixerrel is ugyanaz az eredmény), és pár másodpercig aprítom, majd hozzáadom a tejszín felét és ezzel is csak épp összekeverem.
4. Miután a tésztát leöntöttem, ugyanabban a lábasban olíva olajat hevítek, rádobom a hagymát és folyamatos kevergetés mellett átpuhítom.
5. Ezután jöhet a sonka - szintén folyamatos kevergetés mellett pirítom össze a hagymával.
6. A hagymás-sonkás alapot ezután felöntöm a paradicsomos keverékkel, sózom, borsozom, pár perc alatt összefőzöm, majd beleöntöm a maradék tejszínt is és ezzel együtt készre főzöm a ragut.


A narancssárgás ragut ezután összeforgatom a kagylótésztával, a tetejére pedig sajtot reszelek, hiszen a sajt MUST HAVE a tésztaételeknél, legalábbis szerintem. Kb. 20 perc alatt kész az egyszerű és könnyű vacsi, ami még csak nem is uncsi!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bebicsirke.blog.hu/api/trackback/id/tr195409530

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
>" page="" />
süti beállítások módosítása