2012/január/16

Mindentbele vacsora éheseknek (krumplis-gombás rántotta)

Nem mondanám, hogy az alábbi recept egy recept, inkább csak egy tipikus téli hétfői ötlet azoknak, akik hozzám hasonlóan utálják kidobni a maradék finomságokat, ellenben szeretnek extra gyors vacsikat is csinálni olykor-olykor. A főzés nálam mindennapos dolog, és nem vagyok rá büszke(!), de nem tartok ott, hogy minden egyes főztöm felkerüljön a blogra, főzök néha nagyon egyszerű és uncsi kajákat is (ha a nagyon éhes Gerit kell megetetnem nagyon gyorsan, nem mindig marad idő és ihlet a gourméskodásra). Mindig van itthon csirke, jázmin rizs, spagetti, paradicsomszósz, vaj, tojás és tejszín - és persze mindenféle fűszer, meg olajok, ecetek...stb. - ezekből azért mindig lehet valami alapfogást rittyenteni. De a maradék más történet, és a többféle maradékból való varázslás meg főleg. Ezúttal volt 4 db héjában sült, kakukkfüves burgonyám, egy fél doboz gombám, egy fél csomag bacon szalonnám, és néhány tojás - egyértelmű, hogy tartalmas rántotta készült belőle.



Krumplis-gombás rántotta maradékokból (hozzávalók - 2 főre):
100 g bacon szalonna
3-4 főtt krumpli
100 g csiperke gomba
6 tojás
bármilyen friss fűszernövény (nekem kakukkfű volt - abból 3 ágat használtam fel)
só, frissen őrölt bors
mehet bele hagyma, fokhagyma is, de én ezekkel most nem bajlódtam, no meg sajt is a tetejére, de ezzel sem nehezítettem most az így sem éppen könnyű vacsit



1. A bacon szalonnát apró szeletekre vágom, a krumplit karikákra, a gombát vékony szeletekre aprítom.
2. Szárazon felforrósítok egy magasfalú serpenyőt vagy wokot (én a wokot szeretem, mert minden belefér, és a kialakítása miatt könnyű benne forgatni az ételeket), rádobom a bacont, és visszaveszem a hőfokot, majd hagyom, hogy kiengedje a zsírját. Közben kevergetek és figyelek rá, hogy ne égjenek és száradjanak ki túlságosan a szalonna darabkák.
3. Amikor szépen megpirult, jöhet bele a gomba, só, bors és a friss fűszernövény ágak vagy levelek.
4. Ha a gomba megfonnyadt kissé, jöhet a krumpli is, amit szintén átpirítok kissé, de tulajdonképpen csak átmelegítem, mert korábban már úgyis megfőztem.
5. A tojásokat felverem, kissé sózom, borsozom, és úgy járok el, mint egy rántottánál - ez esetben jó tartalmas rántottánál.

A végeredmény nem éppen könnyű, ezért mi általában rögtön hazaérkezés után, legkésőbb este 7-8 körül szoktuk fogyasztani.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bebicsirke.blog.hu/api/trackback/id/tr405409475

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
>" page="" />
süti beállítások módosítása