2016/október/20

Csokis keksz (chocolate chip cookie)

a minden, a vég...

Ez a chocolate chip cookie Geri szerint egy egyszerű, semmi extra csokis keksz, szerintem a minden, a vég, a bűnbeesés ínycsiklandó okozója, és nem mellesleg a kisfiam kedvenc sütije, amit sikerült olyanra elkészítenem, hogy tényleg meg is egye. Mivel vannak olyan napok, amikor csak csokiskekszet hajlandó enni a kedvenc pékségünkből (azért olyankor általában beteg), már régóta gondolkoztam rajta, hogy reprodukálom, hogy ha már a főztömet nem is, legalább a sütimet megegye. 

1 hónapos cukor és lisztmegvonás után, és a tegnapi második terhességi cukorterhelésem után úgy döntöttem eljött a pillanat, hogy süssek. Tudtam, hogy meg fogom bánni, mert enni fogok belőle, nem fogom kibírni, és emiatt remegve fogom várni a terhelés eredményét, de megtettem. Megbántam? Persze. Ettem belőle? Naná. Gyenge vagyok. Na jó, azért eszméletlenül jól esett.... :)))

A csokis kekszről annyit, hogy melegen még puha és lágy, hidegen meg már ropogós, a teljes kiőrlésű liszt miatt még határozottabb és hangsúlyosabb a tészta kontrasztja a csokival, ha meg még kap egy kis Maldon sót is, az már maga a mennyország. (...részletek egy majdnem cukros kismama naplójából)

 csokiskeksz_1.jpg

Csokis keksz (chocolate chip cookie)

Hozzávalók, 24 db-hoz: 

  • 125 g vaj
  • 150 g barnacukor
  • 75 g finom szemcséjű kristálycukor/nádcukor
  • 1 nagy tojás
  • 1 kk sütőpor
  • csipet só
  • 125 g finomliszt
  • 75 g teljes kiőrlésű liszt
  • kb. 100 g étcsokoládé pasztilla (én 55%-os belga csokit használtam)
  • Maldon sóvirág

 csokiskeksz_2.jpg

  1. A sütőt előmelegítem 170-180 fokra (légkeveréses módban). 
  2. A vajat hagyom szobahőmérsékletűre puhulni, vagy a hűtőből kivéve 30 mp-ig mikrózom (én ezt szoktam), és habosra keverem a cukrokkal. 
  3. Ezután hozzáadom a tojást és krémesre keverem, majd mehet bele egyszerre a kétféle liszt, só és sütőpor is és ezekkel már csak éppen addig keverem a tésztát, amíg jó sűrű massza nem lesz belőle. Ekkor már elég egy fakanállal hozzákeverni a csokipasztillákat.
  4. Két sütőlapot beterítek sütőpapírral, majd 24-szer egy-egy evőkanálnyi tésztamasszát rendezgetek el rajtuk pár cm távolságban, végül egy lapos aljú pohárral mindegyik kupacot kissé lenyomkodom. Ez nem az a magától szétterülős tészta lesz, ezért van szükség a pohárra. 
  5. 10-12 perc sütés elég is nekik, ekkor a szélük már szép aranybarna, belül még kicsit puhának tűnnek, de így lesznek tökéletes állagúak. 
  6. Légmentesen záródó műanyag dobozban akár 2 hétig is elállnak. (valakinél biztos..:))

 csokiskeksz_3.jpg

csokiskeksz_4.jpg

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bebicsirke.blog.hu/api/trackback/id/tr9911824603

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
>" page="" />
süti beállítások módosítása