2014/március/25

Ekler fánk

blogra3_ekler.jpg

Januárban minden gasztro fórumon azt lehetett olvasni, hogy 2014 macaronja az ekler fánk lesz, de valahogy nem éreztem akkora vágyat rá, hogy kipróbáljam, mint annak idején a macaron iránt. Talán azért, mert az ekler fánkot már ismertem, sok helyen láttam, ezért nem is értettem mi ez a sok hűhó egy ezer éves sütemény körül. Ha nincs a terhességem, a felfokozott édességvágyam, és ez a szuper videó, amit a Street Kitchen készített, akkor lehet ki sem próbálom, de milyen jó, hogy összejött ez a sok véletlen, és mégis kipróbáltam! Az ekler megint egy olyan dolog, ami otthon sokkal jobb lesz, mint a cukrászdában, és a jó nem is igazán jó kifejezés: eszméletlen, elképesztő, brutális. Lehet, hogy ezeket is a terhességem mondatja velem….de azért én a helyetekben adnék az eklernek egy esélyt, főleg, hogy még egyszerű is!

blogra2_ekler.jpg

Ekler fánk (hozzávalók - kb. 20-25 db-hoz):

Szakácsok Könyve, égetett tészta receptje szerint

  • 2,5 dl tej+víz (lehet fele-fele, de lehet több a tej)
  • 1 csapott tk porcukor
  • 1 csapott tk só
  • 110 g vaj
  • 140 g finomliszt
  • 4 nagyobb vagy 5 közepes tojás

 

A csokikrémhez: 

(Street Kitchen/Lila Füge recept)

  • 3,5 dl tej
  • 1,5 dl tejszín
  • 75 g cukor
  • 1 tojás
  • 3 tojássárgája
  • 40 g kukoricaliszt vagy keményítő (én keményítővel csináltam)
  • 120 g étcsokoládé

 

A csokimázhoz: 

  • 1 dl tejszín
  • 100 g étcsokoládé

blogra4_ekler.jpg

  1. Az égetett tésztához a tejet, vizet, vajat, cukrot és sót felforralom egy lábasban. Lehúzom a tűzről, majd belekeverem a lisztet - pár másodperc alatt egy labdává kell összeugrania. 
  2. A tésztalabdát átteszem a robotgépbe, hagyom kissé hűlni és a keverőlapátos fejjel elkezdem önmagában is keverni, hogy még hamarabb hűljön. Amikor már nem gőzölög, magasra kapcsolom a robotgépet és egyenként belekeverem a tojásokat. 
  3. A kész tésztát csillagcsövű habzsákba töltöm, majd sütőpapírral bélelt tepsibe kb. 10 cm-es rudakat formázok, egymástól kb. 5 cm-es távolságban. 
  4. 200 fokra előmelegített sütőben 15 percig sütöm a fánkokat, majd 160 fokra veszem vissza a hőfokot és további 20 percig sütöm őket. Akkor jó, ha kicsit ropogósak. 
  5. Miközben sülnek a krémhez felmelegítem a tejet és a tejszínt, közben a tojásokat egy habverővel kikeverem a cukorral, majd három lépésben hozzákeverem a kukoricakeményítőt is a tojásokhoz. 
  6. Ezután a forrásban lévő tej+tejszín keveréket folyamatos keverés közben óvatosan hozzácsorgatom a tojásokhoz, majd az egészet visszateszem a tűzre és közepes lángon sűrűre főzöm. Amíg meleg, belekeverem a csokoládét is, majd hagyom teljesen kihűlni. 
  7. A mázat elég akkor elkészíteni, amikor a fánkokat már megtöltöttük: ehhez felforralom a tejszínt, majd ráöntöm egy tálkában a csokoládéra, és addig keverem, amíg szép fényes lesz. 
  8. A kihűlt fánkokat hosszában félbe vágom, megtöltöm kb. 3 kiskanálnyi kihűlt krémmel, összetapasztom, majd fejjel lefelé belemártom a csokimázba, és egy sütőpapírral borított felületen hagyom, hogy a máz kissé megdermedjen. De úgysem lehet vele várni, azonnal meg kell enni!

blogra1_ekler.jpg

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bebicsirke.blog.hu/api/trackback/id/tr585878620

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Orsi Deak 2014.12.07. 17:50:37

Szia!

Megsütöttem ma az eklert, de 2 problemam is volt. Egyrészről nem jott fel eleg magasra, illetve a sütőben magas volt, de lehet, hogy tul hamar vettem ki, mert utana osszelapult. A masik a cukraszkrem volt, olyan ize lett, mintha egy dr. oetker pudingot készítettem volna

bebicsirke 2014.12.07. 22:20:14

@Orsi Deak: Szia Orsi! Igen, akkor kicsit túl hamar vetted ki, nekem is volt már ilyen. Akkor jó, ha már majdnem teljesen kiszárad, pihekönnyű lesz, ha hozzáütögeted a tepsihez, akkor kopog, ha összenyomod, akkor pedig ropog. Ezt amúgy a sütőből kivéve nehéz megállapítani, mert akkor még száraznak tűnik, úgyhogy esetleg próbáld ki úgy, hogy kiveszel 1 db-ot. Attól ne félj, hogy a többi túlságosan kiszárad, mert a krémtől úgyis felpuhulnak majd! A krém pedig valójában egy puding-szerű krém (a keményítőtől lesz olyan állaga mint a dr. Oetkernek), persze ha 60% feletti kakaótartalmú csokit használsz hozzá, akkor isteni kesernyés-csokis íze lesz, de ha szereted a zacskós pudingport, akkor azzal is megtöltheted legközelebb, mert azt jóval gyorsabban meg lehet csinálni, és jóval olcsóbb is. És a máz?? Nyugtass meg, hogy az legalább jó volt!!!

Orsi Deak 2014.12.08. 10:09:41

@bebicsirke: Szia! Köszönöm a gyors választ:) A blog valamiért levágta az első kommentem végét, ott írtam is, hogy talán magasabb kakaótartalmú csokiból finomabb lenne..de akkor jól gondoltam:) A puding nem annyira nagy kedvenc, inkább lecsökkentem majd a keményítő mennyiségét, hogy kicsit lazább legyen a krém. Legközelebb majd így tesztelem le a tésztát, ami ízre amúgy nagyon finom lett és az állaga is könnyű volt, csak kicsit lapos...Na de viszont a máz, az nagyon-nagyon finom lett, szép fényes, amilyennek lennie kell :) Itthon így is nagy sikert aratott, laposan és "droetkeresen" :)
>" page="" />
süti beállítások módosítása