2011/szeptember/30

Almás galette

Almás süti heteket tartok, mert nem szeretem az almás sütiket, de meg akarok változni, mert biztos, hogy jók az almás sütik, csak eddig nem fordítottam kellő érdeklődést a megismerésükre, és nem is sütöttem egyet sem. De ha már bele kell törődni, hogy ősz van, akkor miért ne élveznénk ki az ősz adta jó dolgokat? Például az almát.
Azért azt nem mondanám, hogy sosem ettem isteni, hűűű de finom almás sütit, mert amikor Amszterdamba utaztunk Karácsonykor Appelgebakot ettünk Appelgebakkal. Almás, édes, omlós, meleg, és isteni igazi tejszínhabot adnak mellé, úgyhogy egyből megszerettem, pedig almás. De aztán hazajöttünk, és itthon már nem volt egyik almás süti sem olyan finom, mint ott, úgyhogy megint elfelejtettem az almát, mint sütialapanyagot. Viszont mióta annyi alma van a zöldségeseknél, egyszerűen nem tehetem, hogy nem használom őket. És aztán, szinte villámcsapásként (igazából nem emlékszem, hogy hogyan, csak megtörtént) egyszer csak beugrott, hogy nem vagyok annyira elveszve, mert van egy kedves ismerősöm, aki Hollandiában él, pontosan a legjobb barátnőm nagynénje, és facebookon értekezve, hamarosan át is küldött két receptet.(Örök hálám Ildi!!!!!)
Az elsőben mandulalisztes krém volt, úgyhogy érdekesnek tűnt, hamarosan meg is csináltam, de amikor elkészült, Gerivel hamar konstatáltuk, hogy ez bizony nem az az Appelgebak, amit a karácsonyi sütik helyett ettük, viszont tulajdonképpen egy galette receptet kaptam, ami eredetileg francia, és nem is bántam, hogy így alakult a dolog. A másik recept már igazi Appelgebak lesz, és mivel épp ma sütöttem meg, tudom, hogy pont olyan, amilyennek lennie kell, és hamarosan ti is megtudhatjátok a titkot! Na de most a galette:



Almás galette (hozzávalók - 32 cm-es piteformához):
1 csomag leveles tészta
2-3 alma
125 g vaj
2 tojás
125 g mandulaliszt, vagy porrá aprított mandula
100 g nádcukor
1 ek liszt
3-5 ek sárgabarack lekvár


1. A sütőt előmelegítem 180 fokra.
2. A mandulát aprítógépben porrá aprítom. 
3. A tojásokat habosra keverem a cukorral, majd hozzáadom a korábban felolvasztott, és langyosra hűlt vajat is, majd kanalanként a lisztet és a mandulaport.
4. A piteformát kibélelem a csomagolt leveles tésztával, majd villával alaposan megszurkálom, és ráöntöm a mandulás krémet, végül pedig vékony szeletekre vágom az almát, és belülről kifelé haladva cserépként rendezgetem el a krém tetején.
5. A forró sütőben 40 perc alatt készre sütöm, majd megkenem a tetejét a sárgabarack lekvárral.



A franciák igazából január 6-án, Vízkereszt környékén falják a galette-et, vagyis pontosan a Galette de rois, alul felül leveles tésztás verziót, amit a királyok lepényének is hívnak, hisz a keresztények ekkor ünneplik a három királyok látogatását a kis Jézusnál. Azt hiszem felvetem Gerinek, hogy töltsük az új év első pár napját Párizsban, hogy az eredetit is megkóstoljuk. :)

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bebicsirke.blog.hu/api/trackback/id/tr75409502

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anonymous 2011.10.05. 15:00:56

Galett vagy Appelgebak mindegy de ez olyan gusztan nez ki,hogy el se tudom mondani!!!!!!!!!!!!!!
Juuuuuuuuuujjjj nagyon ugyes vagy!!!!!!!!!!!
Pusza _Ildi
>" page="" />
süti beállítások módosítása