2011/december/04

Brunch: bagel és fetás padlizsánkrém

Amikor péksütemény illat árad a saját sütődből, az az egyik legfelemelőbb konyhai élmény, főleg, ha imádsz reggelizni. A brunch-nak szerencsére egyre nagyobb hagyományai vannak Budapesten is, és már nem csak szállodákban ehetünk laktató reggeli-ebédet. Persze otthon is nekiláthatunk, de ahhoz muszáj házilag sütnünk a péksüteményt is, mert akkor az igazi.
Az is hozzátartozik mindehhez, hogy az utóbbi 1-2 hétben, nem igazán jött össze semmi, amit főztem vagy sütöttem, és muszáj volt 'alkotnom' valamit. Ha reggelire akarjuk a bagelt, akkor célszerű reggel 8-kor nekiállni, mert nem egy gyors mulatság a kelesztési és a sütési idő miatt. Ha brunch-olni akarunk, akkor kelhetünk később, viszont készítsünk mellé valami divatos kencét is. Én egy fetás-sült paprikás padlizsánkrémet készítettem, és istenien ellébecoltunk vele 1-től 3-ig.
Bagelt nem igazán szoktam itthon enni pékségekben, inkább croissant-típus vagyok, de a készítése már régóta izgatott, főként azért, mert nem csak sütni kell, hanem főzni is...a tésztája tömör, édeskés, sütés után közvetlenül még roppanós, simán és töltve is remek, hát uccu neki! A receptet sokat keresgéltem, és végül kedvenc magazinom, az Éva weboldalán találtam rá a befutóra.



Bagel (hozzávalók - 8 db bagelhez):
500 g liszt
1,5 dl langyos tej
2 dl meleg víz
60 g cukor
4 g szárított élesztő
(méz a forróvízhez, 1 tojássárgája a bagelek megkenéséhez, mák a megszórásukhoz)



1. Az összes hozzávalót keverőtálba öntöm, majd pár perc alatt gombóccá gyúrom. Ha túl ragacsos lenne, adok hozzá még egy kevés lisztet, majd kb. 20 percig pihentetem.
2. Ezután 8 egyenlő részre vágom a tésztát egy éles késsel, majd mindegyiket kis gombócokká gyúrom, az ujjbegyeimmel kissé kilapítgatom, és az ujjammal kiszúrom a közepüket. 40 perc további pihenő következik.
3. Egy nagy lábasban vizet forralok, és a adok hozzá 1-2 kanál mézet (ettől állítólag fényesebbek lesznek a bagelek), majd a karikákat oldalanként fél-fél percig főzöm benne. Közben a sütőt előmelegítem.
4. A lecsepegtetett bageleket ezután sütőpapírral borított, vagy alaposan kiolajozott/vajazott tepsire teszem, tetejüket megkenem tojással, beszórom mákkal, majd 200 fokos sütőben 15-20 perc alatt készre sütöm őket.


Padlizsánkrém, fetával és sült paprikával (hozzávalók - 4 személyre):
60 dkg padlizsán
2 db kaliforniai paprika
150 g feta sajt
1 közepes lilahagyma
2 gerezd fokhagyma
2 ek vaj, 2 ek. olívaolaj, só, bors

1. Első lépésként megsütöm a paprikákat: nagyobb szeletekre vágom őket, majd sütőpapírral bélelt tepsiben héjukkal felfelé, 200 fokon kb. 20-30 percig sütöm, amíg egészen megfeketedik a héjuk. Ezután egy mélytányérba teszem őket, és befedem átlátszó fóliával, hogy a héjuk könnyebben lehúzható legyen. Végül apró darabokra vágom őket és félreteszem.
2. A lilahagymát és a fokhagymát finomra, a padlizsánt apró kockákra vágom.
3. Egy wokban felhevítem a vajat és az olívaolajat, üvegesre párolom/pirítom benne a hagymát és a fokhagymát, majd hozzáadom a felkockázott padlizsánt, sózom, borsozom, és folyamatos kevergetés mellett addig pirítom, amíg teljesen át nem puhul.
4. Ekkor kézi botmixerrel pürésítem, majd hozzákeverem a felkockázott sült paprikát és az apró kockákra vágott fetát is. Ha szükséges, újból sózom, borsozom.



Ez nem egy gyors reggeli, vagy brunch, mire elkészülünk, farkaséhesek leszünk, de megéri a fáradozást!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bebicsirke.blog.hu/api/trackback/id/tr755409488

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
>" page="" />
süti beállítások módosítása