2012/november/15

Sütőtök fasírt

...és idő magamra



Mostanában nagyon kevés időm jut önmagamra, és a Bébicsirkére. Amikor ezt a receptet fotóztam, idegesen hívogattak mindenféle határidős munkákkal, és fél lábbal szinte már kint voltam az ajtón, annyira kellett sietnem valahová. A sütőtökös fasírt nem egy 2 perces vacsora, és ezt jól tudtam, amikor nekikezdtem, mert tudatosan szorítani akartam magamnak egy kis időt. Ma olvastam egy olyan rendkívül izgalmas emberről, akit nagyon sok minden érdekel, de a gasztronómia egyáltalán nem, teljesen hidegen hagyja a dolog, eszik, amit eszik, és iszik, amit elétesznek gondolom. Persze tudja mit szeret, de szerintem ebben az őrült gasztro-forradalomban igazán különleges, hogy teljesen el tud határolódni a gasztronómiától. Engem, akit minden érdekel a gasztronómiával kapcsolatban ez egyáltalán nem érintett negatívan, sőt! Szeretnék dolgoktól én is így elhatárolódni, és tudomást sem venni róluk. Szeretnék a gasztronómián kívül sok más dologtól elhatárolódni, inkább úgy mondanám! :)
Amikor főzök, sikerül. A fotózás pedig már-már transzbaesős állapot. Idő magamra. Persze nem úgy, mint egy habfürdőben, vagy egy körömlakkozás során, vagy úristen, egy masszázs alatt, de értékes idő. És nem csak magamra, mert általában ketten vagyunk Gerivel, nevetgélünk, én utasítgatom, hogy mit csináljon, ő meg tűri, és aztán mindig azt mondja, hogy olyan jó volt együtt főzni.



Sütőtökös fasírt mogyoróbundában (hozzávalók 4 főre): 
kb. 1 kg sütőtök
2-3 krumpli
100-150 g parmezán
1 tojás
100-150 g liszt vagy zsemlemorzsa
só, bors, olívaolaj
friss rozmaring

A mogyoróbundához:
liszt,
2 tojás,
200 g törökmogyoró



1. A sütőt előmelegítem kb. 180 fokra.
2. A törökmogyorót a sütőben addig pirítom, amíg megfeketedik a mogyorószemek héja, majd egy konyharuhában lemorzsolgatom a héjukat, és késes aprítógépben durvára aprítom.
3. A sütőtököt és a krumplikat meghámozom, apró kockákra vágom, majd egy magasfalú serpenyőben kevés olívaolajon, sóval, borssal és egy kis rozmaringágacskával fedő alatt puhára pirítom/párolom. Ha megpuhult, egy villával vagy krumplinyomóval összetöröm, majd hagyom kissé kihűlni.
4. Ekkor belekeverem a kissé felvert tojást, a reszelt parmezánt, fűszerezem, ha szükséges, majd annyi lisztet, amitől elég szilárd, gyúrható állagú nem lesz.
5. A masszát 5-10 percre hűtőbe teszem, hogy kissé dermedjen, majd szilva méretű gombócokat tépek belőle, gombócokat gyúrok, kissé összelapítom őket, majd először lisztbe, majd tojásba és végül az aprított mogyoróba forgatom őket.
6. A fasírtokat ezután tapasámentes tepsire teszem, majd a sütőben kb. 20 perc alatt készre sütöm. Akkor jó, ha kissé megpirulnak a mogyorószemek.

Az édes-chili szósszal párosított tejföl egyszerűen fantasztikus, bármihez, de ehhez a fasírthoz különösen.


Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bebicsirke.blog.hu/api/trackback/id/tr485409417

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
>" page="" />
süti beállítások módosítása