2013/április/06

Fehércsokoládé mousse torta

Esküvői torta mission és a kezdetek

Eddig tízből maximum két ember támogatta az ötletemet, miszerint én akarom készíteni az augusztusi esküvőmre a tortákat és desszerteket. Anyukám különösen irtózik a dologtól, de mivel látja rajtam, hogy hajthatatlan vagyok, már-már kezdi elfogadni, de azért egyelőre inkább csak otthagy egy vállrándítással, és egy jó tanáccsal, hogy azért ezt még gondoljam át. Az esküvőnkön szinte csak maga a házasság lesz hagyományos, és semmi egyéb. Gyakorlatilag már mindent leszerveztem, és rájöttem, hogy szinte alig kellett szervezkedni. Helyszín + kajapia, zenekar, DJ, ruha nekem és Gerinek, sminkes, fodrász, kitelepülő anyakönyvvezető (óhh, te jó ég, ez még nincs meg!!), vendéglista (100 fő, huhh), fotós, videós, meghívók...stb. - minden pipa. Az időjáráson kívül mindennel kapcsolatban totálisan zen feelingem van, mert hát úgyis a vőlegény a lényeg, és akkor már miért ne élvezhetném, ahogy a vendégek az én süteményeimet falják és dícsérnek agyba-főbe?? A nővérem tervezett nekünk egy meghívót photoshoppal, és nem csak azért kerülgetett a sírás, mert annyira cuki lett, hanem azért, mert ő csinálta. Lesz olyan a családból és barátok közül, aki dekorál majd, lesz olyan, aki az asztalokra kerülő névtáblákat írogatja kézzel, és olyan is lesz, aki megsüti a desszerteket és a tortákat: ez leszek én!
Úgyhogy a terv a következő: előző nap, 10-15 barátnőmmel elvonulunk egy naaagy konyhába, és egész nap sütünk, macaronokat töltögetünk, cake pop-okat díszítünk, és közben ledöntünk pár pohár fröccsöt, de csak azért, hogy megmutassuk, hogy milyen lazák vagyunk..... :)

fotó: Habik Csaba, Geomédia

És akkor lássuk az első tortát, ami teljesen lenyűgözött, amikor elkészült. Nem szoktam ennyire szabályosan szép tortákat csinálni, inkább a rusztikusakat kedvelem, de ez tényleg lélegzetelállító lett. A Vidék Íze Magazin keresett fel egy interjúra, aminek témájául kapóra jött a magazinnak a nagy esküvői tortatervem, nekem pedig kapóra jött, hogy "kénytelen voltam" belekezdeni a kísérletezésbe, mert már csak 3,5 hónapom van rá, hogy kitaláljam az esküvői desszertfelhozatalt. Persze nem minden torta megfelelő egy nyári esküvőre, az alkalmassági kiértékelésre a recept után kerítek sort.

 
Áfonyás fehércsokoládé mousse torta (hozzávalók - 24 cm-es tortaformához)
A kekszes alaphoz: 
200 g omlós keksz
100 g étcsokoládé
100 g vaj
2 ek méz
A mousse-hoz:
150 g fehér csokoládé
300 ml tejszín
250 g mascarpone
4 ek porcukor
4 zselatinlap
+ kb. 150-200 g áfonya, 50-100 g fehér csokoládé a forgácsokhoz
1. A kapcsos tortaformám alját kibélelem sütőpapírral, a kekszes alaphoz porrá aprítom a kekszeket és összekeverem a vízgőz fölött megolvasztott csokoládéval, vajjal és mézzel, majd a egyenletesen elterítem a tortaformában. 
2. Minimum 1 órára hűtőbe teszem mielőtt rátenném a mousse réteget.
3. A fehércsokoládé mousse-hoz vízgőz fölött megolvasztom a fehércsokoládét, majd félreteszem és hagyom kissé hűlni. 
4. A porcukorral habbá verem a tejszínt, majd hozzáadom a mascarponét és a kihűlt de még folyós fehércsokoládét. 
5. A zselatinlapokat egy kis lábasban meglocsolom 1-2 evőkanál vízzel, majd kis lángon felolvasztom, ezután a kézi mixert magas fokozatra kapcsolva hozzáadom a fehércsokis krémhez és a kekszes alapra öntöm, egy habkártyával vagy spatulával szépen elegyengetve a tetejét. 
6. A tortát további 3-4 órára hűtőbe teszem, hogy a felső réteg is megszilárduljon. Tálalás előtt egy éles késsel elválasztom a tortát a forma belső peremétől, majd friss áfonyával, és a maradék fehércsokoládéból éles késsel forgácsolt csokoládéval díszítem. 
 
Ha a maradék csokoládéból nem tudunk szép forgácsokat faragni, azt is csinálhatjuk, hogy megolvasztjuk vízgőz fölött, majd kiöntjük, és megszilárdítjuk egy sima felületen, pl. tepsi külső felén, és arra merőlegesen húzogatjuk a kés élét két kézzel, hogy minél szebb és nagyobb forgácsaink legyenek. 
 
fotó: Habik Csaba, Geomédia
 
Esküvői kiértékelés (1-5-ig): 
 
Íz: ha nagyon vékony szeletet vágunk belőle, akkor 5, ha nagyobbat, akkor már 4, mert elég nehéz a mousse réteg
Forma: egyértelműen 5
Vendégek ízlésének megfelelés: 5, ez egész biztos
Esküvői alkalmasság: 2, mert elég nehezen szeletelhető szépen az alsó csokis kekszréteg miatt. Ha nem légkondis helységben szeleteljük, akkor pedig félő, hogy hamar elveszíti csodás formáját, és szétesik.
Igen vagy nem: Bár a torta átlagpontszáma 4 fölött van, ebben a formában valószínűleg nem lesz ott az esküvőn, de mivel tudom, hogy a barátaim fele óriási fehércsoki rajongó, még több áfonyával, és egy fanyarabb réteg hozzáadásával még bekerülhet a befutók közé! 
6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bebicsirke.blog.hu/api/trackback/id/tr935409397

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mági 2013.04.06. 19:24:30

Teljesen elérzékenyültem a terveidtől és előhoztad a saját esküvőm emlékét, ahol igaz a tortákat nem, de sok mindent magam terveztem és készítettem.
Remek vagy, kíváncsian várom Veled a nagy napot :)

Bébicsirke 2013.04.06. 22:42:53

Jajjj, most meg én érzékenyültem el a szavaidtól, nagyon köszönöm a támogatást!!! :)

Garffyka 2013.04.07. 07:09:22

Le a kalappal a terved előtt! Nem kis fába készülsz vágni a fejszéd, de ennyi lelkesedéssel, biztosn sikerül.
A mi esküvőnkön is volt "házi felhozatal", igaz, a tortát rendeltük, de az összes édes-sós süti, az ültető kártyák, a köszönöm-ajándékok és a finom házi pálinkák mind itthonról kerültek.
Kíváncsian várom folytatást és végleges döntést torta ügyben.

Bébicsirke 2013.04.07. 16:31:12

Nagyon köszönöm a bíztatást!!! :) Mi volt nálatok a köszönő ajándék? Azt is szívesen csinálnám én (home-made müzlire gondoltam), de lehet, hogy arra már tényleg nem lesz idő/energia!

Bors and Pepper 2013.04.16. 20:05:33

Huh, megnyugodtam, nem vagyok egyedül. Nekem is augusztusban lesz az esküvöm, én is szinte mindent a kezembe vettem (meghívó, dekoráció stb, stb...) és én is tervezem, hogy sütök sütit a lagzira. Erre persze mindenki legyint, hogy erre úgysem lesz idöm :) Lehet majd kölcsönkérem a 10-15 barinöd, mert az enyémek sajna nem tudnak segíteni, ahányan vannak, annyi felé laknak. Majd figyelem a fejleményeket nálad ;)

Bébicsirke 2013.04.26. 09:14:58

Szép kis feladatot vettünk a nyakunkba, de szerintem ettől lesz az igazi az egész!! Azért bonyodalmak már kezdődnek, de úgysem mehet minden simán! :)
>" page="" />
süti beállítások módosítása