2011/július/12

Kuszkusz&lecsó csirkefalatokkal

Gyerekkoromban utáltam a krumplifőzeléket, a nagypapám csak akkor bírta belém diktálni, ha krumplikrémnek hívta. Úgy bezzeg habzsoltam, az egészet befaltam előle, mert úgy éreztem, hogy sosem ettem még olyan különlegeset! Na ez van Gerivel is...utálja a lecsót, amit valahogy meg is tudok érteni, hiszen nem egy férfias kaja: nincs benne hús (mert én anélkül szeretem), ugyanakkor rengeteg zöldség van benne. Viszont ha bonyolítjuk egy kis kuszkusszal, akkor már nincs baja vele, főleg, ha készül hozzá némi csirke is. Nem igazi lecsó és nem is igazi ratatouille ez, valahol a kettő között, de mindkettőből van benne valami jó.

blogra1_4.JPG



Kuszkusz&lecsó csirkefalatokkal - hozzávalók (2 személyre):

60 dkg csirkemell filé
sült csirke fűszersó
250 g kuszkusz

2 nagyobb vöröshagyma
6-8 nagyobb paradicsom
0,5 kg lecsópaprika
1 db padlizsán
1 db cukkini
2 dl víz
5-6 csepp fokhagymás chiliszósz
1 kk bazsalikom, oregano, kakukkfű, bors, pirospaprika
2 kk só
olívaolaj

1. A lecsóhoz a zöldségeket megmosom, megszárítom és a hagymát finomra, a többi zöldséget pedig apróbb darabokra vágom.
2. A finomra vágott hagymát olívaolajon  megfonnyasztom egy nagyobb lábasban, majd ráborítom a zöldségeket és a vizet és fedő alatt addig párolom, amíg ki nem enged a levük.
3. Ekkor beleteszem a fűszereket, sót, borsot, szárított vagy friss fűszernövényeket és néhány csepp fokhagymás chiliszószt (helyette fokhagyma és chilipor is jó), majd közepes lángon, fedő alatt kb. 40 perc alatt sűrűre főzöm.
4. Amíg a zöldségek puhára főnek, elkészítem a kuszkuszt és a csirkét. A kuszkuszt a csomagoláson megadottak szerint felöntöm 1,5szeres mennyiségű forrásban lévő vízzel és 10 percre lefedem. A csirkét megmosom, megszárítom, csíkokra vágom, majd befűszerezem és grill serpenyőben egy kevés olívaolajon  kisütöm.
5. Az elkészült lecsót (vagy tetszőleges részét) összekeverem a kuszkusszal, majd a csirke mellé tálalom köretként. 

Volt is lecsó, nincs is lecsó, és mindenki elégedett!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bebicsirke.blog.hu/api/trackback/id/tr85409524

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
>" page="" />
süti beállítások módosítása