2013/július/03

Pisztáciás macaron

Ahogy visszanézem a legutóbbi blogbejegyzéseimet, gyakorlatilag egy darab említésre méltó "sós" ételt sem készítettem még ezen a nyáron, ami valószínűleg azért van, mert az eszem mostmár majdnem csak és kizárólag az augusztusi esküvőmön jár. Magán az esküvőn nem izgulok igazán, jó rendezvényszervezőként mindent alaposan előkészítettem, kiválasztottam a legjobb férjet, és megrendeltem a jó időt is....az viszont sokkal jobban izgat, hogy szépek legyenek a sütemények, amiket ugyebár én készítek a NAGY napra (aki nem tudja, annak új infó, hogy minden süteményt én készítek az esküvőre, ezt már hónapokkal ezelőtt elterveztem)! Amikor ezeket a pisztáciás macaronokat csináltam, hosszú macaronsütős kihagyás után, pont arra gondoltam, hogy mekkora király vagyok, teljesen rutinból megy az egész, nem ronthatok el semmit. Erre a fahéjas, fehér színű macaronok kb, 90%-a betöredezett, alig találtam 2 párt a fotókhoz, amik szépen fel is emelkedtek, és a felületük is teljesen sima maradt és nem repedezett be.


Ezen is látszik, hogy a macaronkészítés mennyire aprólékos műfaj, valószínűleg nem veregettem eléggé a tepsit a konyhapulthoz, és nem tudott az összes légbuborék távozni, de az is lehet, hogy túl sokáig vagy túl rövid ideig száradtak a macaronok sütés előtt. Amit ebből leszűrtem, hogy a macaronokat már egy nappal előre el kell készítenem, hogy az esküvő előtti napon még tudjak korrigálni rajtuk, ha szükséges. Amit még leszűrtem, hogy ezek a pisztáciás macaronok biztos, hogy ott lesznek az esküvőn!!


Pisztáciás macaronok (hozzávalók - 30-40 db-hoz): 
Az alapmacaron recept hozzávalói és részletes elkészítése: itt

A pisztáciás töltelékhez:
100 g hántolt, sótlan pisztácia (vagy 50 g pisztácia és 50 g blansírozott, szeletelt mandula)
3-4 evőkanál porcukor
1 kk keserűmandula/pisztácia aroma (pl: ilyen)
kb. 30 g vaj
1 csepp zöld ételfesték

1. Először is elkészítem a macaronok "tésztáját" a fent leírtak szerint. Ennél a macaronnál én kettéválasztottam az alapot, a feléhez adtam 2 kk őrölt fahéjat, a másik feléhez pedig 1-2 evőkanál cukrozatlan kakaóport.
2. A töltelékhez a pisztáciát (vagy pisztáciát és mandulát) aprítógépben vagy mozsárban összeőrlöm a porcukorral, amíg teljesen porszerű nem lesz, majd apránként hozzáadom a vajat, hozzácseppentem az ételfestéket és a keserűmandula vagy pisztácia aromát, és addig keverem, amíg kenhető masszává nem alakul. A vaj mennyiségével lehet még játszani, hogy minél krémesebb és kenhetőbb legyen a paszta. Főleg akkor érdemes több vajjal készíteni, ha nem azonnal fogyasztjuk, mert másnapra kiszáradhat, ha túl száraz a töltelék.


Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bebicsirke.blog.hu/api/trackback/id/tr385409383

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
>" page="" />
süti beállítások módosítása