2012/június/06

Spárgával töltött csirke

Azt hiszem megtaláltam a 2012-es tavasz kedvenc fogását. A spárgáról már nem tudok több jót mondani, annyit beszéltem róla, főztem vele idén, hogy 1. Geri szerintem soha többé nem eszik 2. egy spárgatermesztőnek most már tutira be kellene szponzorálnia. A tavasz másik, számomra nagy kedvenc hozadéka az újkrumpli, úgyhogy ideje azt is az egekbe magasztalni. A főzésére egy rendkívül egyszerű, Jamie Oliver féle módszert alkalmazok, megmosom, majd bedobálom őket egy műanyag, mikró-kompatibilis tálba, lefedem átlátszó fóliával, majd a mikróban puhítom át 5-10 perc alatt. Zseniális módszer, és még a mikro is örül, hogy végre nem csak melegítem benne az ételt. Utána már csak annyi vele a teendő, hogy kevés olívaolajon, forró serpenyőben megpirítom, mert persze pirultan a legjobb. Na, de mielőtt leírnám a komplett receptet, spárgával töltött csirkéről van szó, újkrumplival, spárgával és hollandi mártással.



Spárgával töltött csirke (hozzávalók - 2-4 főre): 
1 nagy bőrös csirkemell, kicsontozva
10-12 db zöldspárga (a főzéshez 1 csipet só és 1 csipet cukor)
só, bors, olívaolaj

1. A spárgákat megmosom, fás végüket levágom és egy csipet sóval és egy csipet cukorral, lobogó vízben 3 percig főzöm őket, majd félreteszem.
2. A csirkemellet alaposan megmosom, papírtörlővel megszárítom, majd középen kettévágom. A csirkemelleken ezután megigazítom a bőrt, levágom a felesleges kilógó részeket, majd a nem-bőrös felükbe zsebet vagdosok.
3. Sózom, borsozom őket kívül belül, majd a kivágott zsebekbe darabonként 5-6 zöldspárgát fektetek, és ráhajtom a zsebet - ha jó nagy a csirkemell, akkor elég ráhajtani és összesül majd a sütéskor, nem kell összetűzni.
4. Ezután a betöltött csirkemelleket bekenem olívaolajjal, majd oldalanként kb. 5-5 perc alatt készre sütöm őket egy forró serpenyőben. Én az oldalaikra is fel szoktam őket állítani, hogy onnan is süljenek. Az egyiket érdemes leelenőrizni, hogy a spárgák körül is szépen átsült-e a hús mielőtt felszeleteljük.


A körítéshez a spárga és hollandi mártás receptjét ITT már egyszer korábban feltöltöttem.

Hát így búcsúztatom én az idei tavaszt, de persze még veszek pár köteg spárgát!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bebicsirke.blog.hu/api/trackback/id/tr95409443

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
>" page="" />
süti beállítások módosítása