2013/március/29

Húsvéti bárány

Ha bárány, akkor nekem lapocka, lassan, jó 4-5 óráig sütve, sok rozmaringgal. De Húsvétkor azért mindig elcsábulok, amikor meglátom a hentesnél a csodás bordákat. Tudom, hogy Gerinek a fél fogára se lesz elég az 1 kg-nyi méregdrága hús (ami azért főleg csont), de azért megveszem, és a rozmaringon és fokhagymán túl nem is nagyon ízesítem mással, mert a bárány íze alapból különleges, nem kell túlságosan bolondítani.

fotó: Horváth Miklós

Sült bárányborda (hozzávalók, 2 főre):
1 kg, két kb. 6-6 db-os bárányborda, egészben
4-6 evőkanál olívaolaj
sok friss rozmaring és kakukkfű
só, frissen őrölt bors
4-6 pucolatlan fokhagyma gerezd

1. A bordákat egy nagy keverőtálban megöntözöm az olívaolajjal, majd beledörzsölöm a húsba a sót, borsot, rozmaringot és kakukkfüvet, majd 3-4 órára hűtőbe teszem pácolódni.
2. Előmelegítem a sütőt 200 fokra.
3. Szárazon felforrósítok egy nagyobb serpenyőt (olaj nem kell bele, elég, ami a pácból a húson marad),  lecsepegtetem a bordákat, majd minden oldalukon kérget sütök rájuk a serpenyőben.
4. Átteszem őket egy tepsibe, köréjük rendezgetem a pucolatlan fokhagyma gerezdeket, majd úgy 10-15 percig sütöm őket, hogy elérjem a kellő állagot. Én úgy szeretem, amikor kissé még rózsaszín a belsejük, számomra akkor a legzamatosabb a hús.

fotó: Horváth Miklós
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bebicsirke.blog.hu/api/trackback/id/tr395409398

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
>" page="" />
süti beállítások módosítása