2011/szeptember/22

Kecskesajt-szuflé

Amikor Ancsa barátnőm Csabija megcsinálta a Bébicsirke logót és a blog fejlécét a szülinapomra, sikoltoztam örömömben, és ígéretet kaptak egy fini 3 fogásos vacsira, a csodás grafikáért cserébe, aminek a harmadik fogása mindenképpen egy pavlova torta. Tegnap volt a vacsi, már délután 3-tól készülődtem, és jól tettem, mert a VIP vendégek nagyon elégedettek voltak, Geri is örült, és persze én is!
Reggel kb.egy óráig mászkáltam a csarnokban, mire mindent beszereztem, és persze bámészkodtam, és mindent meg akartam venni, de "sajnos" Geri minden olyan áru mellől elrángatott, ami nem volt létfontosságú a vacsorához.
Előételnek olyat akartam csinálni, amit eddig még nem próbáltam, és kicsit extrább egy akármilyen salátánál, így döntöttem a sajt szuflé mellett, és persze kecskesajtból.

blogra1_sajtszuflé.jpg




Kecskesajt-szuflé (hozzávalók - 8 kis szufléformához):
100 g vaj
100 g liszt
6 dl meleg tej
2 ek reszelt parmezán
2 ek dijoni mustár
2 ek morzsolt kakukkfű
4 nagy tojás szétválasztva + 1 tojásfehérje
150 g kecskesajt (morzsolódós állagú, vagy krémsajt)
só, bors
+ parmezán a tetejére

blogra2_sajtszuflé.jpg



1.A sütőt előmelegítem 200 fokra.
2. A vajat egy magas falú serpenyőben megolvasztom, majd hozzáadom a lisztet és világos rántást készítek belőle.
3. Pár percig tovább pirítom, majd folyamatos kevergetés mellett, több részletben hozzáadom a meleg tejet
4. Az így elért sűrű keverékembe ezután belekeverem a reszelt parmezánt, a dijoni mustárt és a kakukkfüvet is, majd leveszem a tűzről és hagyom kissé kihűlni.
5. Ekkor jöhet bele a 4 tojássárgája, ízlés szerint só és bors, valamint a szétmorzsolgatott kecskesajt.
6. A sajtos keveréket ezután átöntöm egy nagy keverőtálba, és hozzáforgatom az 5 tojásfehérjéből vert kemény habot.
6. Végül a krémet a kivajazott szufléformákba töltöm, majd a formákat egy peremmel rendelkező tepsibe állítom, és forró vizet öntök alájuk, ami kb. a formák feléig ér fel.
7. Így teszem be a tepsit a sütőbe (óvatosan, nehogy leforrázzam magam!), majd 20-25 percig sütöm, amíg a szuflék felemelkednek, és tetejük megpirul.

A sütőből kivéve persze összehuppannak a szuflék, de az ízükön ez mit sem változtat. Mi bagettel ettük, de almás-diós-bazsalikomos salátával is isteni lehet. Ha nem tudjuk azonnal megenni, akár le is fagyaszthatjuk, de hűtőben is eláll pár napig. Mikróban 2-3 perces melegítéssel újra felemelkedik egy kicsit, aztán újra összehuppan, de úgy is tökéletes.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bebicsirke.blog.hu/api/trackback/id/tr355409504

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
>" page="" />
süti beállítások módosítása