2011/október/18

Töltött sütőtök

vagyis jó edzés

Amikor sütőtökös ételt készítek, mindig rájövök, hogy kicsi vagyok én ehhez. Először is haza kell vinni, és akármekkorát veszek bazi nehéz, persze mindig átadom Gerinek a zacskót, de ő sem lehet mindig ott. Másodszor, nekem nincs olyan késem ami úgy nyisszentené szét a tököt, mint ahogy kés csúszik a vajon, tehát hosszú percekig teljes erőmből kaszabolok. Harmadszor meg is kell hámozni ezt a narancssárga dögöt, ami szintén nem egy almapucolás vagy krumplihámozás. Persze utána mindig elfelejtem mindezt, mert az édeskés, gazdag íz mindig kárpótol.
Ezúttal úgy döntöttem, hogy megtöltöm a tököket, és a fetás-kuszkuszos-csirkés töltelék, amit elképeltem, ideálisan passzolt a sült sütőtök ízéhez. Én csak 2 kg-os sütőtököt kaptam, ebből kb. 4 személyes adag lett, vagyis mi többször is falatoztunk belőle ketten.



Töltött sütőtök (hozzávalók - 4 személyre):
2 kg sütőtök
100 g kuszkusz
150 g feta sajt
500 g csirkemell filé
szárított kakukkfű, só, bors, olívaolaj
bazsalikom vagy mentalevelek

1. A sütőtököt meghámozom, két azonos méretű darabra vágom hosszában, a magjait kikapargatom, és sütőpapírral bélelt tepsiben kb. 30-40 percig sütöm 200 fokon, amíg megpuhul. A sütés előtt kissé meglocsolom olívaolajjal.
2. Amíg a tök puhul, előkészítem a tölteléket: a csirkét megmosom, papírtörlőn megszárítom, kisebb kockákra vágom, sózom, borsozom, szárított kakukkfűbe forgatom, majd kevés olívaolajon ropogósra sütöm.
3. A kuszkuszt a csomagoláson megadottak szerint elkészítem, majd összeforgatom a csirkével, feldarabolt feta sajttal, beletépkedek egy kevés bazsalikom vagy mentalevelet, majd utánízesítem, ha szükséges.
4. Ha a tök megpuhult, kiveszem a sütőből, megtöltöm a töltelékkel, és további 10-15 percre visszateszem a sütőbe, hogy jól összesüljön a többiekkel.

Be kell valljam, hogy mivel tényleg kicsi vagyok egy 2 kg-os  sütőtökhöz, úgy sikerült félbevágnom, hogy az egyik fél gyakorlatilag inkább egy háromnegyed lett, a másik meg igencsak vékonyka negyed, és az egyikhez túl kevés volt a tök, a másikhoz túl sok. Ha ti sem vagytok elég erősek, kérjetek meg egy alkalmas embert, hogy egyenlő részekre vágja nektek!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bebicsirke.blog.hu/api/trackback/id/tr605409497

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
>" page="" />
süti beállítások módosítása