2013/november/14

Almás sült zabkása

Egy kismama tökéletes reggelije

Azt hiszem, mostmár elárulhatom, hogy 15 hete beléptem a kismamák klubjába, és azóta elég komolyan veszem, hogy mi kerül a gyomromba. Sokkal több tejterméket és gyümölcsöt fogyasztok - zöldségekkel is próbálom megerőszakolni magam, de még nem annyira megy - és természetesen kerülöm a nyers tojást és a nyers húsokat. A reggeli - vagy inkább első reggeli haha - fontos, hogy valamilyen rostból és gyümölcsből álljon, hogy segítse az emésztést és az sem árt, ha van benne valamilyen tejtermék, ami pedig a picuri csontjainak felépüléséhez kell. Egy normál zabkása is tökéletes megoldás friss gyümölcsökkel, de én ma a változatosság kedvéért megsütöttem, és egy kis vaníliás tejfölt kanyarítottam mellé. Remélem örült bent neki a kiskrapek! :)

blogra1_sultzabkasa.jpg

Almás sült zabkása (hozzávalók - 2 főre, kb. 6-8 szelethez): 

  • 200 g zabpehely
  • 1 kk őrölt fahéj
  • 1/2 kk őrölt gyömbér
  • 1/2 kk őrölt kardamom
  • 1/2 kk sütőpor
  • pici só
  • 4 dl tej (kókusztej, mandulatej...stb. is lehet)
  • 2-3 ek méz
  • 1 tojás
  • 1 alma, felkockázva

  1. A sütőt előmelegítem 180 fokra.
  2. A zabpelyhet összekeverem a fűszerekkel, sütőporral és a sóval egy nagy keverőtálban.
  3. A tojást, tejet és mézet elvegyítem egy mérőkancsóban, majd összekeverem a zabpehellyel és végül hozzáadom az apró kockákra vágott almát. 
  4. A sütőben egy kisebb, kivajazott tepsiben kb. 40 perc alatt aranybarnára sütöm, majd egy kevés mézzel és kb. 1/3 vaníliarúd magjaival elkevert tejföllel vagy joghurttal tálalom. 

blogra2_sultzabkasa.jpg

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bebicsirke.blog.hu/api/trackback/id/tr425633625

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maracanazo · http://mindenuruguay.blog.hu/ 2013.11.19. 20:14:34

Kipróbáltam, finom lett.

Köszönöm. :)
>" page="" />
süti beállítások módosítása