2012/július/10

Mille Feuille

és költözés

Már egy hónapja vártam izgatottan a július 1-i költözésünket egy szuper, világos, nagykonyhás, hatttalmas teraszos lakásba, amikor jött a költzés napja, a pakolás, cuccolás, és kezdődött a felújítás, és most már több mint egy hete élvezhetném az új dolgaimat, de még mindig dobozokban a fél életem, és még mindig nem volt elég energiám, hogy belevessem magam a főzésbe és visszataláljak a Bébicsirkéhez. Persze már harmadik nap főztem egy indiait, és egy ribizlis túrójégkrémet is fagyasztottam, de internethiány és egy bedobozolt fényképezőgép mellett nehéz volt posztolni.
Még szerencse, hogy a költözés előtt egy mille feuille recepttel köszöntem el a régi pecótól...nem volt könnyes a búcsú, de nincsenek rossz emlékeink (kivéve az utolsó héten azt a csövest, aki a lépcsőházban aludt...). Viszont Bébicsirke szempontból a változás nem is lehetne ennél pozitívabb: a konyha nagyobb és szupervilágos, sőt még ablaka is van, van spájz, rengeteg a pakolófelület, és szerencsére az előző lakó kényelmesen magasra állította be a konyhapultot, szóval ideális hosszú hosszú konyhában töltött percekhez-órákhoz.
Na de mille feuille. Bevallom, Párizsban nem ettem, túlságosan elvoltam a macaronokkal és citromtortákkal. De azóta milliószor gondoltam rá, azért is, mert Dius barátném már február óta várja, hogy málnákkal kirakott mille feuille-t egyen nálam. Ennyire szerintem még senki sem várta a málnaszezont.
De meg kell mondjam, hogy ez egy hamis mille feuille, igazi levelestésztával soha nem fogok babrálni, a főzött krém helyett pedig ebben a nyári melegben inkább felpattintottam egy mascarponét, és habszifonba öntöttem egy habtejszínt. Persze sütni azért kellett, de közben jó messzire mentem a sütőtől.



Mille Feuille (hozzávalók- kb. 8-10 db-hoz): 
1 csomag/270 élesztős leveles tészta (Tante Fanny) + porcukor a szóráshoz
500 g mascarpone
250 ml habtejszín
1 vaníliarúd kikapart belseje
5-6 ek porcukor
1 kis tálca piros ribizli
1 kis tálca málna

1. A leveles tésztát kitekerem, és nagy pogácsaszaggatóval, vagy egy nagyobb átmérőjű pohárral kb. 10-15 karikát szaggatok belőle (a maradékot összegyúrom, picit visszateszem a hűtőbe, majd két átlátszó fólia között kinyújtom, és további karikákat szaggatok), majd a karikák mindkét oldalára porcukrot szitálok, sütőpapírral bélelt tepsire helyezem őket és 200 fokos sütőben kb. 15-20 percig sütöm őket, vagy amennyi idő alatt szépen megemelkednek és megbarnulnak. Kihűtöm őket, majd amikor teljesen kihűltek hosszában ketté vágom őket.
2. A töltelékhez kikeverem a mascarponét a vaníliával és a porcukorral, majd óvatosan beleforgatom a habbá vert tejszínhabot, és a megmosott, száráról eltávolított ribizliszemeket.
3. Egy mille feuille három tésztarétegből áll, a rétegek közé 1-1 evőkanál ribizlis krém kerül, a krém mellé a szélekhez pedig rétegenként 3-4 szem málna. A tetejükre porcukrot szitálok és megpakolom málnával.



A leveles tésztát tényleg felesleges házilag elkészíteni. Házi leveles tésztával 3 óra alatt, csomagolttal pedig kevesebb mint fél óra alatt készül el ez az isteni finomság. A karikákon sütés közben karamellizálódik a cukor, így egyben lesz ropogós, és mennyeien krémes, a málnára pedig tényleg érdemes volt várni Dius! :)

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bebicsirke.blog.hu/api/trackback/id/tr155409440

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kisildi 2012.07.10. 18:29:37

nagyon, nagyon guszta, imádom az ilyen kis könnyű édességeket!
>" page="" />
süti beállítások módosítása