2012/május/31

Cseresznyés csokoládétorta

1 éves a csirke!

Hihetetlen, mert tavaly, amikor kipattant a fejemből a Bébicsirke ötlete egy bulin két legjobb barim társaságában, akkor még nem gondoltam igazából semmi konkrétra. Nem volt koncepcióm, csak egy nevem, és csak azt tudtam, hogy főzni fogok, sokat. Koncepcióm azóta sincs, de továbbra is főzök, és ha lehet, egyre jobban élvezem.
Az elején sokat izgultam azon, hogy mit fognak az emberek szólni ehhez, legyenek ismerősök, vagy ismeretlenek, mert ez mégiscsak egy olyan dolog, amit bárki megnézhet az interneten. Amikor először kaptam egy kommentet egy idegentől, sikítottam örömömben, és marketing szakember lévén próbáltam továbbgondolni a blogot - egyedi megoldásokban gondolkoztam, amikkel még több emberhez juthatok el, hogy még többször köthessenek ki a receptjeim egy-egy idegen konyhájában, de végeredményben arra jutottam, hogy nem akarom felgyorsítani az eseményeket, mert ez a műfaj nem egy gyorsvonat, ki kell forrnia magát. Úgyhogy csak csinálom, amit eddig is, főzök, életem párjának és magamnak, és fotózok, és eszek, ízlelek, tapasztalok. Hagyok rá elég időt, hogy apránként ismerjem meg a gasztronómia világát.
Van, hogy melléfogok, van, hogy röhögünk Gerivel, hogy milyen borzalmasat főztem, de azért legtöbbször odáig vagyunk, és nagyon élvezzük a jó ételeket. Olyannyira, hogy az utóbbi egy évben nagyon nehéz volt számunkra étteremben jót enni, mert mindig inkább hazavágytunk, a saját konyhánk ízeihez.

Ha már ízek, akkor az édes biztosan többször került elő ebben az évben, mint a sós, és most, a blog szülinapjára is természetesen egy édes, sőt, durván csokis tortát eszkábáltam. Úgy gondoltam, ez most lehet durván vajas, csokis, cukros - adjunk az élvezeteknek! Ami talán a legdurvább ebben az évben, hogy se Geri, se én nem híztunk egy dekát sem. Persze sokat mozgunk, főleg ő, de én hiszek benne, hogy ha jóízűen, jó érzéssel eszünk, akkor nem hízunk, és rossz érzés persze egy pillanatig sem volt bennünk.



Cseresznyés csokoládétorta (hozzávalók - 18 cm-es tortaformához): 
250 g friss cseresznye + 2 kk kristálycukor

200 g liszt
1 kk sütőpor
135 g finom barnacukor (vagy porcukor)
20 g olvasztott vaj
40 g jó minőségű cukrozatlan kakaópor
fél vaníliarúd kikapargatott magjai
3 tojás
1,5 dl tej

A csokoládékrémhez:
170 g 70%-os étcsokoládé
175 g vaj
100 g finom barnacukor (vagy porcukor)
másik fél vaníliarúd kikapargatott magjai
1 ek instant fekete kávé


1. A cseresznyét megmosom, kimagozom, majd egy lábasban 2 ek cukorral sűrű sziruposra főzöm (kb. 2-3 perc), majd félreteszem.
2. A tortához a lisztet összekeverem a sütőporral, cukorral, kakaóporral, vaníliával, majd hozzáadok egy evőkanálnyival a frissen készített cseresznyelekvárból, majd hozzákeverem az olvasztott vajat, tejet és a tojásokat is.
3. Egy 18 cm-es tortaformát (én tapadásmentes lábast használtam) kikenek vajjal, majd beleöntöm a masszát és 160 fokos sütőben 35-40 perc alatt készre sütöm. Hagyom a formában állni 10 percet, majd rácsra teszem és teljsen kihűtöm.
4. A csokoládékrémhez gőz fölött megolvasztom a csokit, majd hagyom kissé hűlni, miközben a szobahőmérsékletű vajat habosra keverem a cukorral és a vaníliával.
5. A csokihoz ezután hozzáadom az előzetesen elkészített fekete kávét (1 evőkanállal) - ez kicsit összerántja, majd alaposan elkeverem a cukros vajjal.
6. A kihűlt tortát vízszintesen kettévágom majd az alsó lapot megkenem a cseresznyelekvárral és a csokoládékrém 1/3-ával, vagy amennyi belefér.
7. Ezután egymásra rakom a tortalapokat, és egy spatula segítéségvel kívülről megkenem a tortát a maradék csokikrémmel. Akkor néz ki a legjobban, ha rendezetlen, ezt az állapotot pedig bárki könnyen el tudja intézni.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bebicsirke.blog.hu/api/trackback/id/tr305409444

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nyammm 2012.05.31. 13:52:55

Boldog blogszülinapot:) Szuper a torta, igazi ünneplős nyalánkság:)

Bébicsirke 2012.05.31. 14:14:49

Köszönöm Nyammm! :)

Kisildi 2012.05.31. 20:06:44

Boldog szülinapot, mint már írtam máshol is, hamarosan bébityúk leszel!
>" page="" />
süti beállítások módosítása