2011/június/01

Pikáns paradicsomos-vajas csirke

Az úgy kezdődött, hogy azt hittem, hogy nem szeretem az indiai kaját…aztán jött az Indigo...és a friss naan…és az isteni omlós csirke…és szerelembe estem. Azért azt be kell, hogy valljam, hogy nem a legcsípősebb curryt választottam, mert azt annyira nem díjaztam volna, hanem egy éppen hogy csak pikáns csirkeételt, és azt hiszem ez az az ízhatás, amire jövőbeli indiai próbálkozásaimat is alapozom majd.  
Az éttermi vacsora után egy héttel úgy éreztem eljött az idő, hogy reprodukáljam a fogást, amit akkor este ettem, és azt hiszem kezdetnek nem is rossz.
Pikáns paradicsomos-vajas csirke – hozzávalók (2 személyre):
0,65 kg filézett csirkemell
1 dl tej
2-3 kanál olívaolaj
só, bors, szárított kakukkfű
1 db 40 dkg-os hámozott paradicsom konzerv
Fokhagymás-chili szósz (helyettesíthető aprított fokhagymával és chili-vel)
5 dkg vaj
1. A csirkemellet megmosom, egyenlő darabokra vagy csíkokra vágom, majd 1 órára 2 dl tejbe áztatva a hűtőbe teszem.
2. A feldarabolt csirkéről ezután leöntöm a tejet, átöblítem vízzel, majd papírtörlővel szárítom fel róla a nedvességet.
3. Sózom, borsozom, majd megszórom egy evőkanálnyi szárított kakukkfűvel és egy wokban, vagy magas falú serpenyőben 2-3 kanál olívaolajon minden oldalról átsütöm.
4. Amikor a csirkefalatok már átsültek, de még nem egészen kemény a külsejük, nyakon öntöm őket az idő közben botmixerrel pürésített hámozott paradicsommal.
5. Forrás után 5 percig kevergetem a ragut, míg jól be nem sűrűsödik.
6. Közben ízesítem, sózom, borsozom ha kell, és teszek bele 4-5 csepp fokhaszmás-chili szószt (az enyém Indofood márkájú és a Chefparade-ból van). Ettől a pár csepptől éppen elég csípős lesz ahhoz, hogy ne nyomja el az ízeket.
7. Amikor a szósz már jól besűrűsödött, hozzákeverem a kisebb kockákra feldarabolt vajat, hagyom, hogy felolvadjon, majd összeforralom a paradicsommal.
Köretnek jázmin rizst készítettem, hagytam jó ragacsosra megfőni, de naan kenyérrel talán még istenibb.
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bebicsirke.blog.hu/api/trackback/id/tr835409538

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
>" page="" />
süti beállítások módosítása