2013/szeptember/27

Szilvás clafoutis (tejpite)

Tudom, hogy beteg vagyok, de amikor Balin süttettem a hasam a fehérhomokos partokon, néha azon agyaltam, hogy mi lehet otthon a KitchenAid-emmel, vajon meg van-e sértődve, hogy 3 hétre otthon hagytam?!? Úgyhogy rögtön pár nappal a hazaértkezésünk után már munkába is állítottam ehhez a clafoutis recepthez, amihez egyébként egyáltalán nem lett volna szükség keverőgép igénybevételére, hiszen egy kézi habverő bőven elég az elkészítéséhez, de jó érzés volt vagy 2 percig újra eggyé válni a piros gyönyörűséggel. Geri nem igazán tetszett a clafoutis ötlete, mert telepakoltam szilvával. Aztán olyan mohón habzsolta, mint egy kisgyerek. :) Egy idő után mindig elérem, hogy olyan dolgokat is szeressen, amiket korábban ki nem állhatott. 

blogra1_clafoutis.jpg

Szilvás clafoutis (hozzávalók - 6 db kerámia csészéhez vagy egy nagyobb piteformához): 

  • 600 g szilva
  • 1 kk fahéj
  • 100 g barnacukor 
  • 4 tojás
  • 70 g olvasztott vaj
  • 2 dl tej
  • 50 g liszt
  • 50 g mandulaliszt
  • 1 kk vaníliakivonat
  • csipet só

  1. A sütőt előmelegítem 170 fokra. A vajat mikróban felolvasztom, majd hagyom langyosra hűlni. 
  2. A kerámia tálkákat vagy piteformát kivajazom, majd belerendezgetem a kimagozott, gerezdekre vágott szilvát és megszórom a fahéjjal. 
  3. A tojásokat habosra keverem a cukorral, hozzáadom a tejet és a mandulakivonatot, majd végül több részletben az előzőleg elkevert lisztet, mandulalisztet és sót. 
  4. Nyakon öntöm a kész masszával a szilvákat, majd kb. 40 percig sütöm a tejpitét, vagy addig, amíg a teteje kissé megpirul és már nem remegős a közepe.
  5. Forrón a legjobb!

Paleo/gluténmentes/laktózmentes verzió: a cukor helyett xilitet, a vaj helyett kókuszzsírt, a tej helyett kókusztejet vagy mandulatejet a liszt helyett pedig mandulalisztet használok. A pitét valójában úgyis a tojások fogják össze. 

blogra2_clafoutis.jpg

· 1 trackback Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bebicsirke.blog.hu/api/trackback/id/tr425536565

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.10.04. 10:39:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
>" page="" />
süti beállítások módosítása