2011/június/10

Pizza alaprecept

Onnan tudom, hogy engem az isten is a konyhába teremtett, hogy imádom, amikor átjönnek a barátaink, és főznöm "kell"! Napokkal előre készülődök és agyalok, majd harmadszorra is elküldöm Gerit a boltba, ha valami még hiányzik a tökélyhez, mert én nem érek rá elmenni (boltba járni egyébként annyira nem is szeretek, ő meg igen, mert megnyugtatja, ha tele a hűtő :)). Viszont azért annyira nem könnyű a dolgom, mert a barátaim körében vannak igazi ínyencek és ízigénytelenek is, de panaszkodni még egyik sem panaszkodott, csak falt, és mindenki csak huhogott, vagyis inkább húúúúú-zott, amikor kiderült, hogy a pizzatészta nem mirelit lesz, hanem kézzel gyúrt, és lehet, hogy én is huhognék az ilyenekre, ha nem tudnám, hogy milyen egyszerű és mennyivel finomabb a kézzel gyúrt pizzatészta a többinél (megkockáztatom az étterminél is...).
Szóval gyúrtam, feltéteztem, sütöttem, és a siker nem maradt el, a pizzaparty pedig egyre inkább kezd hagyománnyá válni a baráti körünkben.

blogra_2_1.JPG

Pizza - hozzávalók (2 pizzához):
50 g élesztő
1,5 dl langyos víz
2 ek porcukor
300 g univerzális búzaliszt


A paradicsomszószhoz
1 kisebb fej vöröshagyma
2-3 gerezd fokhagyma
1 db 40 dkg-os hámozott paradicsomkonzerv
só, bors, friss fűszernövények vagy szárított fűszerek

1. Az élesztőt egy dagasztáshoz alkalmas mély keverőtálban elkeverem a langyos vízzel és a porcukorral, majd hozzáadom a lisztet és a sót és mindezt lazán összekeverem egy fakanállal.
2. 10 percig pihentetem konyharuha alatt, majd a már kissé felfutott tésztát addig gyúrom két kézzel, amíg egészen össze nem áll (kb. 5 max. 10 perc dagasztás kell ehhez az eredményhez).
3. A tésztát ezután ismét letakarom egy konyharuhával, majd egy óráig kelesztem. (télen a radiátorra szoktam tenni a tálat, de nyáron szobahőmérsékleten is szépen megkel).
4. Amíg a tészta kel, elkészítem a paradicsomszószt. Apróra vágom és olívaolajon üvegesre pirítom a hagymát és a fokhagymát, majd nyakon öntöm őket a hámozott paradicsom konzervvel. 5-10 percig rotyogtatom, közben az aktuális hangulatom, és az otthon megtalálható friss és szárított fűszerekből válogatok (mehet bele bazsalikom, oregánó, rozmaring, kakukkfű - én legjobban friss rozmaringgal szeretem).
4. A pizzatészta kelesztésének utolsó 10 percében 220 fokosra állítom a sütőt.
5. Alaposan belisztezem a konyhapultot (akinek van gyúródeszkája elő vele), rászedem a megkelt pizzatésztát és néhány mozdulattal ismét összegyúrom, majd négy részre osztom, és három gombócot visszateszek a tálba, a konyharuha alá pihenni, amíg elkészül az első pizza.
6. A tésztát sodrófával kerekhez közelítő alakúra nyújtom, kicsit az öklömön is meglógatom, amíg éppen elég vékony lesz a tésztája, majd sütőlapra teszem, és rádobálom a feltéteket.
7. A tészta kb. 10 perc alatt megsül, aztán 2 perc alatt el is fogy, így hamar neki kell állni a következő adagnak. :)

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bebicsirke.blog.hu/api/trackback/id/tr995409535

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vica 2011.06.19. 19:28:50

Életemben nem ettem olyan jó pizzát mint amit te csináltál! ( Pedig már elég régóta eszem pizzát, több mint fél évszázada!)
>" page="" />
süti beállítások módosítása