2012/szeptember/10

Rizottófasírt

A rizottó következő élete

Azóta akartam egyszer túl sok rizottót csinálni, amióta megláttam ezt a receptet. Persze ez nem könnyű, a rizottó mindig isteni lesz, és egyébként sem vagyok túl jó abban, hogy valamiből sokat főzzek. Most sem rizottót csináltam többet, hanem sima hosszú szemű rizsből főtt rizst. Valahogy meglódult a csomag a kezemben, nem figyeltem, és végre több lett annál, mint amit egyszerre meg tudunk enni. Sokkal több! A maradékhasznosításban viszont jó vagyok, imádom a konyhai recycling mission-öket, főleg ha valami sokkal jobb lesz abból, mint ami eredileg volt (a főtt rizs nem volt egy nagy szám). Szóval az alap rizsből először rizottó, majd egy vega fasírt, olasz fantázianevén supplí al telefono készült, ami onnan kapta a nevét, hogy a fasírt közepén olvadozó mozzarella a telefonzsinórra emlékeztette a feltalálókat. Gondolom jópár pohár bort is fogyasztottak közben...:)



Rizottófasírt (hozzávalók 2-4 főre): 
Kb. 250 g rizsből készült rizottó vagy főtt rizs
5-6 db olajban eltett szárított paradicsom
1 db mozzarella golyó

kenyérmorzsa/zsemlemorzsa
olívaolaj a sütéshez



1. Ha rizottóval dolgozunk, könnyű dolgunk van, a lényeg, hogy hideg legyen. A mozzarellát és a szárított paradicsomot kis kockákra vágom, kézzel gombócokat gyúrok a rizottóból és mindegyik közepébe 2-2 kis mozzarella és szárított paradicsom kockát nyomok, majd kenyérmorzsába forgatom és  forró olajban aranybarnára sütöm.
2. Az én változatomban a kissé keményre főtt rizst rizottóvá alakítottam: egy wokban olívaolajat forrósítottam, kissé átpirítottam rajta a rizst, majd felöntöttem egy kevés vízzel és elmorzsoltam benne 1/3 zöldségleves kockát. Addig főztem, amíg rizottóra nem hasonlított, krémes és kissé szaftos lett.
3. Ezután teljesen kihűtöttem, először szobahőmérsékleten, majd a hűtőben is, és ugyanúgy, ahogy a rizottós változatnál, 2-2 kocka mozzarellával és szárított paradicsommal gombócokat formáztam a rizsből és kenyérmorzsába hempergettem.
4. Forró olajban kb. 1-2 perc alatt szép aranybarnára sülnek a fasírtok,  érdemes óvatosan forgatni/mozgatni sütés közben, nehogy szétessenek.



Friss salátával tálaltam, ideális ebéd vagy könnyű vacsora. A rizottó persze bármilyen lehet, amiből lehet gombócot formázni. Geri miatt pirított sonkaszeleteket is tettem bele, hogy ne kelljen teljesen húsmenteset ebédelnie. A mozzarella meg persze nyúlt, mint a telefonzsinór...:)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bebicsirke.blog.hu/api/trackback/id/tr1005409431

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
>" page="" />
süti beállítások módosítása