2012/március/03

Fahéjas tejberizs karamellizált almával

....és télbúcsúztatás

Ez a tejberizs pont olyan, mint amit erre a télvégi, buli utáni otthonülős másnapra elképzeltem magunknak. Vagyis igazából kókuszosat képzeltem, de a frissen vásárolt kókuszdió sajnos teljesen penészes volt, helyette jött a képbe az a zöldalma, amiből szerencsére még akadt pár darab a konyhában. Geri nem képzeld desszertet ehhez a szombat délutáni hangulathoz, de miután lefotóztam, a kezébe adtam az egyik adagot, hogy vigyázzon rá amíg a karamelles verziót is elkészítem - be is vágta mire visszaértem, úgyhogy azt hiszem tudat alatt ő is pont erre vágyott.
Mostanában valami őrületes tejberizs-mánia lett úrrá rajtam, de próbálom elkerülni a tehéntej használatát, mert elnehezíti a desszertek selymességét, ezért kókusztejet és szójatejet használtam helyette, és tökéletesen beteljesültek az ezekkel kapcsolatos elvárásaim - a végeredmény egy szuperkönnyed, selymes tejberizs lett, kár, hogy csak 2 adag.



Fahéjas tejberizs karamellizált almával (hozzávalók - 2 személyre):
1 ek vaj
160 g kerekszemű rizs
400 ml kókusztej
200 ml szójatej
csipet só
1 kk fahéj
3 ek porcukor

A karamellizált almához:
10 ek kristálycukor
1 db alma (én zöldalmát használtam)



1. A vajat egy magas falú serpenyőben megolvasztom, majd kissé átpirítom rajta az átmosott rizst.
2. Ezután felöntöm a kókusztej és szójatej keverékével, adok hozzá egy csipet sót, majd 10-15 perc alatt alacsony lángon, fedő alatt puhára főzöm, végül a tűzről levéve hozzákeverem a porcukrot és a fahéjat (a tökéletes állag elérése előtt egy picivel leveszem, lehet, hogy kissé hígnak tűnik, de a tűzről levéve még 5-10 percig hagyom állni fedő alatt, hogy a rizsszemek minél jobban megszívják magukat).
3. A karamellhez a cukrot egyenletesen eloszlatom egy világos serpenyőben, de ezután nem kevergetem, csak rázogatom és hagyom, hogy egyenletesen aranybarnára karamellizálódjon.
4. Ekkor beleteszem a vékonyra vágott almaszeleteket, kissé átforgatom benne, és vagy a poharakba szedett tejberizs tetejére halmozom, vagy elkeverem azzal.



Mi mindkét verzióért odáig voltunk, azonnal el is fogyott még langyosan. Szerintem ti automatikusan duplázzátok az adagot, jobban jártok!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bebicsirke.blog.hu/api/trackback/id/tr865409465

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
>" page="" />
süti beállítások módosítása