2011/augusztus/10

Körtés cheesecake crumble toppinggal

A cheesecake, a crumble és a körte esete

Na jó, mostanában többször volt rossz idő hétvégén, és többször éreztem, hogy ősz van, mint hogy nyár. Nem véletlen, hogy az emberek ősszel és télen felszednek pár kilót, hiszen muszáj vigasztalódni a kalóriákkal, ha már a napsütéssel nem lehet. Szépek a körték is, ez is olyan őszies, de mire fotózni kezdtem a tortát, a nap kisütött. Mégis nyár van, na, de most már azért is megesszük ezt a tortát, mert istenien néz ki.
A cheesecake-et nem szeretem sajttortának hívni, mert amikor azt mondod, hogy sajt, senki sem gondol a natúr krémsajtra (Geri pl. azt hitte, hogy trappistát fogok belereszelni, csakúgy, mint Siemen kollégám, aki még kóstolás után sem értette hol a sajt). A crumble-t sem szeretem morzsatortának vagy morzsasütinek hívni, és bele sem merek gondolni, hogy ez a két jóember mire asszociálna első hallatra a morzsáról. :) Szóval maradnak az angol nevek, amik ebben a tortában most összeházasodtak, és csatlakozott hozzájuk egy kis korai körte is.

blogra2.JPG



Körtés cheesecake crumble toppinggal - hozzávalók (24 cm-es tortaformához):

A cheesecake-hez: 
180 g kakaós keksz (én Győri Édest használtam)
100 g olvasztott vaj
175 g melaszos barnacukor
300 g natúr krémsajt (én Cserpest használtam)
2 tojás szétválasztva
300 g tejföl
2 nagyobb körte

A crumble-hez:
100 g finomliszt
50 g hideg vaj
50 g nádcukor



1. A sütőt előmelegítem 160 fokra.
2. A torta alapjához a kakaós kekszet porrá töröm, majd összekeverem az olvasztott vajjal, és egyenletes rétegben a tortaformám aljára és kicsit az oldalára nyomkodom, majd a forró sütőben 10 perc alatt elősütöm.
3. A tojásfehérjéket kemény, fényes habbá verem, kanalanként hozzáadva a barnacukor felét.
4. A krémsajtot kikeverem a maradék barnacukorral, majd egyenként hozzáadom a tojássárgákat és addig keverem robotgéppel, amíg teljesen egynemű krémet nem kapok. Ezután hozzáadom a tejfölt, és további 1-2 percig dolgoztatom a robotgépet a krémen.
5. A tojáshabot spatulával a krémsajtos keverékbe forgatom, majd alaposan elvegyítem őket. Itt most nem kell aggódni amiatt, hogy összetörik a hab, hadd törjön.
6. A körtéket meghámozom, eltávolítom a magházukat, majd nagyon vékonyan felszeletelem őket.
7. A már kihűlt keksz-alapra öntök egy vékony réteget a krémsajtos keverékből, majd az egészet beborítom egy rétegnyi szeletelt körtével, majd jöhet a krémsajt-körte-krémsajt rétegezés. A legtetején krémsajt legyen.
8. Ha kész, a tortaformát kicsit a konyhapulthoz csapkodom, hogy távozzon a felesleges levegő és egyenletesen elterüljenek a hozzávalók, majd 20 percre betolom a forró sütőbe, és közben előkészítem a crumble-t.
9. A vajat addig morzsolgatom a lisztben kézzel, amíg elérem a porhanyós, morzsálódós állagot, majd hozzákeverem a nádcukrot.
10. A 20 perc elteltével félig kihúzom a tortát a sütőből, majd rámorzsolgatom a tetejére a crumble-t, és visszatolom további 50-60 percre.


Erre a tortára figyelni kell sütés közben egy kicsit, mert a tojáshabtól felfújt-módjára fog megemelkedni, és akár kifolyni a tortaforma oldalán (nekem így történt, de aztán korrigáltam). Amikor vészesen megemelkedik, húzzuk ki egy kicsit a sütőből, és szurkáljuk meg egy villával, hogy a felesleges levegő kiszökhessen. A körte istenien megpuhul, és remekül harmonizál a krémsajttal, a ropogós crumble pedig egyenesen mennyeivé teszi az élményt.

címkék: édes torta torták
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bebicsirke.blog.hu/api/trackback/id/tr445409515

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
>" page="" />
süti beállítások módosítása