2012/október/12

Sajtos csirke

A hétvégi klasszikus

Rám nézve fura ez a "hétvégi klasszikus" jelző a sajtos csirke után, mert nálunk sosem volt klasszikus, pedig lehetett volna: levesalapban fő hozzá elő a csirke, szóval egyúttal a hétvégi leves is le van tudva. A vadiúj Delimano kuktámban ripsz-ropsz megpuhult a csirke, de magáról a levesről inkább nem nyilatkozom, a csirkemelleken kívül semmi levesbevaló husit/csontot nem tettem bele, szóval szerintem borzalmas lett, de Geri eszegette pár napig...sok erőspaprikával.
Mivel a levesezés nekem kicsit macerás, leginkább hétvégén szoktam sajtos csirkét csinálni, klasszik stílusban, rizzsel, csemegeubival...



Klasszik sajtos csirke (hozzávalók - 2 főre): 
600-700 g csirkemell filé
A leveshez: répa, fehérrépa, zeller, só, egész bors, petrezselyem - és, hogy íze is legyen valamilyen csontos hús
100-150 g sajt, én vegyesen szoktam trappistát és füstölt sajtot
1 tojás
2-3 ek tejszín vagy 1-2 ek tejföl
friss kakukkfű
só, bors, olívaolaj

1. A csirkemelleket puhára főzöm a levesalapban, majd vágódeszkára teszem őket és egy akár tompa késsel durvára szaggatom.
2. Előmelegítem a sütőt 180-200 fokra, kivajazok egy kisebb tepsit, egyenletesen elosztom benne a csirkemell darabokat.
3. A levesből egy mérőkancsóba kimerek 1 merőkanálnyit, hagyom kissé hűlni, majd folyamatos keverés mellett hozzáadom a tejszínt és az egész tojást, alaposan elvegyítem, sózom, borsozom, majd a csirkére öntöm.
4. A tetejére sajtot reszelek, kissé belenyomkodom a tejszínes szószba, beleszórok pár friss kakukkfű levelet, majd kb. 20 perc alatt aranybarnára sütöm a sütőben, ügyelve, hogy ne száradjon ki túlságosan.

címkék: csirke sajt főételek
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bebicsirke.blog.hu/api/trackback/id/tr245409426

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
>" page="" />
süti beállítások módosítása