2013/március/12

Túrófánk

és goodbye tél



Anyukám nagy fánkmester, olyan szalagos fánkot csinál, hogy együltő helyemben megeszek belőle 15 db-ot, és ez nem vicc és nem túlzás! Persze azt is imádom anyukám fánkjában, hogy ő dagasztja, ő szaggatja, és ő áll mellette fél óráig az olajszagban.
Most őszintén! Ki szeret olajban sütni bármit is? A különböző fánkok miatt azért én évente párszor hajlandó vagyok bevállalni. Idén a fánkszezonban nem sikerült rávennem magam, viszont most már, hogy lehet ablakokat nyitogatni az üde tavaszi napsütésben, így nem esett annyira nehezemre. Viszont én akármennyire is irultam-virultam a kis gömböcöktől ahogy forgolódtak az olajban, egyszercsak azt vettem észre, hogy Geri már kabátban áll az ajtóban, aztán meg már az ajtó túloldalán, és megszökik! Próbáltam utánakiabálni, és adni neki pár darabot uzsira, de egy pillanat alatt felszívódott! És meg sem kóstolta a fánkot! Este, mikor már hidegen ettük az úgy is ugyanolyan szuper fánkokat elárulta, hogy az olaj volt az oka. Perszehogy! Ha máskor egyedül akarok maradni egy jó adag fánkkal már tudom, hogy mit tegyek! haha
A fánkszezont a gasztroblogger szférában alaposan bejárta a túrófánk, olvastam róla itt, és itt és itt is, mindenkinél kicsit más recepttel.
Íme az én kicsit más receptem!

Túrófánk (hozzávalók - kb. 2-4 személyre): 
500 g tehéntúró
4 tojás
1 kk vanília kivonat
3-4 ek porcukor
fél zacskó sütőpor
150 g liszt
olaj a sütéshez

1. A túrót késes aprítógépbe teszem, majd hozzáadom a cukrot és kicsit dolgoztatom a gépet, hogy minél finomabbra törje a túrót.
2. Egyenként hozzáadagolom a tojásokat, mindegyik után kb. fél percig keverem, majd átöntöm a keveréket egy nagyobb keverőtálba, és fakanállal hozzákeverem a sütőporral elkevert lisztet és a vanília kivonatot. Akkor jó, ha olyan sűrű, hogy nem csöpög, kiskanállal könnyen lehet szaggatni.
3. Az olajat tűzforróra hevítem, majd két kiskanállal, egyikből a másikba kanalazgatva a tésztát kis gombócokat formázok és belepottyantom őket az olajba. Mivel cukor van a tésztában, hamar megéghet, ezért érdemes folyamatosan forgatgatni őket. Forognak maguktól is, de általában addigra már túlságosan megbarnulnak, ezért jobb közbeszólni. Fontos az is, hogy teljesen lepje el őket az olaj.

Akkor vannak készen a fánkok, amikor úgy 1,5-szeres a méretük, a felületük teljesen sima és kemény. Az olajból kiszedve sokkal könnyebbek, mint voltak. Ha nehezek, akkor még nyersek belül. Papírtörlőn szárítom fel őket, és porcukorral, jó sok porcukorral megszórva tálalom. Melegen és hidegen is maga a tökély. Mit nekem olajszag! Ja, és ezennel goodbye tél és hello tavasz, jön a spárga, az eper és aztán a nyár! :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bebicsirke.blog.hu/api/trackback/id/tr15409404

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
>" page="" />
süti beállítások módosítása