2012/március/13

Cantuccini

Magány ellen....

Geri elutazott 1 hétre, én pedig magányos lettem, kénytelen voltam sütni. Persze néha nem bánom, ha egyedül vagyok, mert egész nap ugyanabban a helyzetben fekhetek a kanapén, kerülgethetem a lakás több pontján eldobált ruhákat, és lakkozhatom a körmömet meg ilyenek...de azért már várom, hogy hazajöjjön. Amikor a tegnap elkészített cantuccini-ket bevittem ma a kollégáimnak, lelkiismeretfurdalásom volt, hogy nem Geri eszi meg őket, úgyhogy küldtem neki néhány képet WhatsApp-on, hogy legalább lássa miről maradt le, és érezze a hiányát, na meg az én hiányomat! Az összes, kb. 50 szeletke cantuccini gyorsan fogyott az irodánkban, ahol egyébként is minden mindekié, és végre nem udvariaskodik senki, hogy "vehetek még egyet?", és mivel jól fogyasztottak, máskor is szívesen viszek majd nekik. Vasárnap este 11-kor jutott eszembe, hogy szükségem lenne valami édesre, éjfélkor pedig már rágcsáltam is a cantuccinit. Ezt a száraz kétszersült kekszet általában amaretto likőrbe vagy kávéba mártogatják, de magában is isteni!



Cantuccini (hozzávalók - kb 50-60 kekszhez): 
100 g vaj
150 g cukor
1 kk vaníliakivonat
2 tojás
300 g liszt
1,5 kk sütőpor
1 csipet só
100 g mandula

1. A sütőt előmelegítem 180 fokra, és egy lapos tepsit befedek sütőpapírral.
2. A vajat kiveszem a hűtőből, és hagyom, hogy szobahőmérsékletűre puhuljon, majd összekeverem a cukorral, a vaníliakivonattal, és egyenként hozzákeverem az egész tojásokat is (mindezt én egy keverőgéppel csináltam, de kézi habverővel is lehet).
3. Egy fakanállal hozzákeverem a vajas alaphoz a sütőporral és sóval elkevert lisztet, majd amikor kezd összeállni, munkalapra borítom, tésztává gyúrom, majd hozzáadom - hozzányomkodom - az egész mandulákat is (lehet aprítani is, de szerintem egészben jobb).
4. A tésztagombócot ezután megfelezem, majd két rudat formázok belőle.
5. A rudakat a sütőpapírral bélelt tepsire fektetem (egymástól pár cm távolságra), majd 20 percig sütöm őket.
6. Az első sütés alatt a tészta szép világosbarna színt kap, és a teteje kissé megtöredezik. Ekkor kiveszem, vágódeszkára helyezem, és átlósan vékony szeletekre vágom, majd a szeleteket lapjukra fordítva helyezem vissza a tepsire, és további 10 perc alatt aranybarnára sütöm őket (közben egyszer megfordítom őket).


A cantuccini lényege, hogy kétszer sütik, de aki a lágyabb, puhább kekszeket szereti, kihagyhatja a második sütést, szeletelés közben megkóstoltam, és úgy is isteni volt!
Sajnos a délutáni kávézáshoz már nem maradt belőlük, pedig a vaníliás kekszalap és mandula istenien ment volna egy bögre tejeskávéhoz. De mivel kb. 5 perc volt a tészta összeállítása, azt hiszem hamarosan újra megcsinálom, főleg, hogy Gerinek lemaradt róla.
A lisztérzékeny tesóm kedvéért rizsliszttel is kipróbáltam, azzal is működött, bár az elősütés után eléggé morzsálódott, és nem igazán lehetett belőle szép szeleteket vágni, ízre viszont nem volt sok különbség! Szóval gluténérzékenyek is nyomhatják!

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bebicsirke.blog.hu/api/trackback/id/tr425409464

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HannaT 2013.10.22. 21:48:17

Kedves Bébicsirke,

Nagy örömömre Rád találtam a netten, nagyon jó , tetszik nagyon amit csinálsz, és hadd köszönjem meg a sok jó receptet, amit szándékomban áll elkészíteni,és lehetőség szerint minél többet :).
Most éppen a cantuccini sül, nemsokára készen is van :), férjem nagyon szereti .
Kívánok minden jót, köszönettel, HannaT

bebicsirke 2013.10.23. 22:23:12

@HannaT: Kedves Hanna, én is nagyon örülök, hogy rámtaláltál, és köszönöm a kedves levelet! :) Remélem sok örömöt lelsz majd a receptekben, és remélem jól sikerült a cantuccini! A kommentednek köszönhetően én is újra kedvet kaptam, és pont most sütök egyet, pisztáciával! ;)

Barbara Kovacs 2013.11.25. 12:06:50

Bocsánat előre is a hülye kérdésért de nem vagyok gyakorlott Sütő!
Vanília kivonatot lehet helyettesíteni vaníliás cukorral? Vagy az nem ugyan az
Köszönöm :)

Imádom a blogod... Lehet rakapok a sutesre :)

bebicsirke 2013.11.25. 12:19:23

@Barbara Kovacs: Kedves Barbara! Az intenzívebb vanília íz miatt szoktam vanília kivonatot, vagy a vaníliarúd kikapargatott magjait használni (mert imádom a vaníliát), de ezek persze nem a legolcsóbbak. Igazi vaníliakivonatot ráadásul elég kevés helyen kapni (pl. Culinaris), viszont előnye, hogy nagyon kevés kell belőle, ezért egy üvegcse nagyon sokáig elég. A vaníliás cukor annyiban különbözik, hogy mesterséges vanília aroma van benne, de ha nincs otthon igazi vanília, helyettesítheted vaníliás cukorral, én is szoktam! :) Köszönöm, hogy olvasod a blogot, és remélem sokat fogsz sütni róla!! :)

Barbara Kovacs 2013.11.25. 13:16:37

Nagyon köszönöm a választ!!! Mindenképpen beszerzem valahogy! Biztos hogy sok mindent meg fogok csinálni :)
A sütés annyira nem az en asztalom :) de meg fogom próbálni!

Lehet, hogy lesznek majd további "hülye kérdéseim" :)!

Szép napot es jó egszeseget nektek!!
>" page="" />
süti beállítások módosítása