2016/február/13

Portugál narancsos sütemény

Az utóbbi években óriási a rajongásom a vérnarancs és az úgynevezett "félvér" tarocco narancs iránt. Azt hiszem ez az a gyümölcs, ami a legszebben mutat a desszertfotókon és kellemesen édes fanyarságával nem csak látványban, de ízben is tökéletes harmóniát alkot az édes ízekkel. Viszont sem a narancs, sem az egyéb citrusok héját nem használom már nagyon régóta, aminek egyetlen oka van: nem merem. Nem tudom pontosan mivel kezelik, nem tudom az milyen hatással van a szervezetre, úgyhogy inkább semmit sem kezdek vele. Szerencsére az egyik kedvenc webáruházam a Dolce Vita Konyha mindig gondoskodik arról, hogy Olaszországból kezeletlen héjú narancsot és citromot szállítson, és most először én is rendeltem tőlük, de egész biztosan nem utóljára. A narancs isteni, csakúgy, mint a héja, amit talán le is fagyasztok. Na de vissza ehhez a recepthez: mostanában receptek helyett inkább receptfotókat böngészek, hiszen a fotó alapján elég jól látszik milyen az adott étel állaga. Ez a portugál narancsos sütemény pont a maga egyszerűségével fogott meg: olyan, mint egy könnyed piskóta, mégis látszott a fotón, hogy belül tömör és szaftos. Egy natúr piskótatésztát nem is lenne olyan élvezetes magában enni, mint ezt a narancsos süteményt - amikor kisült, mascarponehabot gondoltam ki hozzá (további reszelt narancshéjjal), de aztán megkóstoltam és inkább csak magában ettük.

 

portugalnarancsos_4.jpg

 

Portugál narancsos sütemény (hozzávalók és nagyobb lapos tepsihez): 

Eredeti recept: Foodess.com

  • 150 g puha vaj
  • 250 g porcukor
  • 4 tojás, szétválasztva
  • 3 nagy narancs leve és héja
  • 250 g liszt
  • 1 kk sütőpor
  • + 100 g szeletelt mandula (opcionális)

 

  1. A vajat habosra keverem a porcukorral, majd egyenként hozzáadom a tojássárgákat. 
  2. Ezután hozzáadom a keverékhez a narancsok levét és héját, amitől úgy tűnik, mintha az egész szétesne és nekem ezen a hosszas keverés sem segített (bár az eredeti recept szerint az egyre gyorsabb keveréstől újra összeáll a tészta).
  3. Úgy gondoltam, nem ront az állagán, úgyhogy hozzáadtam a sütőporral és sóval elkevert lisztet is és alaposan elkevertem benne - igazam lett, a liszttől újra egyenletes lett a tészta.
  4. Végül óvatosan beleforgattam a tojásfehérjékből vert habot is, majd egy sütőpapírral borított nagyobb tepsire kentem a tésztát, akárcsak egy piskótát. A tetejét megszórtam szeletelt mandulával, szerintem tökéletesen illett hozzá. 
  5. Előmelegített, 180 fokos sütőben 25-30 perc alatt aranybarnára sütöttem, majd porcukorral meghintve már ettük is. 
  6. Másnap, hidegen is fantasztikus volt, és állítólag fagyasztani is szuperül lehet, de erről nem tudok nyilatkozni! :)

portugalnarancsos_2.jpg

portugalnarancsos_3.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bebicsirke.blog.hu/api/trackback/id/tr338388318

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
>" page="" />
süti beállítások módosítása