2013/május/31

Bodzaszörp és levendulás-bodzaszörp light

Amikor nekiálltam bodzaszörpöt gyártani, tudtam, hogy egyrészt ki akarom próbálni levendula hozzáadásával is, másrészt, nem akarok bele sok cukrot tenni. Így is sokat tettem bele, de mégsem annyit, mint egy normál szörpbe szoktak. A teraszról megláttam, hogy épp virágzik a kertben egy bodzabokor és senki sem pusztítja róla a virágokat, úgyhogy én lettem a pusztító, vagyis inkább Gerivel ketten tépáztuk meg az alsó ágakat. Itthon, a virágtányérok tisztogatása közben vettem csak észre, hogy mennyire finom illata is van a bodzának, mennyire üde, friss és édeskés - az egész lakást bejárta ez a lágy illat. Ez az itóka nem is igazán szörp lett, inkább szörp light, ami csak üde ízt ad a víznek vagy szódának. Jövő héten teraszparty-t rendezünk, ahol mindenkinek odaadjuk majd az esküvői meghívókat, és az a tervem, hogy pezsgőkoktélt is szervírozunk majd belőle!
Geri mindig megkérdezi tőlem, hogy minek gyűjtögetem a csatos üvegeket....most végre tudtam nekik funkciót találni.



Bodzaszörp/Levendulás-bodzaszörp light (hozzávalók, 2 l szörphöz): 
12-15 bodzavirág-tányér
2 liter víz
300 g cukor
2 evőkanál szárított levendulavirág
2 citrom

1. A bodzavirágokat megtisztogatom a bogaraktól, esetleges szennyeződéstől, majd beáztatom 2 liter vízbe - én megfeleztem, és 2 db 1 literes kancsóban osztottam ketté a virágokat, és csak az egyikbe tettem levendulátvirágot, majd felöntöttem mindkettőt hideg vízzel.
2. Szobahőmérsékleten, letakarva hagyom a virágokat 24 óráig ázni a vízben.
3. Másnap egy edénybe (ha kétfélét csinálok, akkor két edénybe) öntök egy keveset a vízből, amiben a bodzavirág ázott, hozzáadom a cukrot, és addig hagyom gyöngyözni, amíg kissé be nem sűrűsödik a cukorszirup.
4. Hagyom a szirupot langyosra hűlni, mielőtt hozzáadom a virágokról leszűrt maradék vizet, majd hozzáfacsarom a citromokat, és hűtőbe teszem 2-3 napra.
5. Végül leszűröm és üvegekbe töltöm.


Ma, amikor már eleget álltak a szörpök a hűtőben, még mindig láttam gyönyörű virágokat a bodzabokron, úgyhogy szedtem párat frissen, és beletépkedtem a virágokat az itókámba. 3 dl-hez kb 1-1,5 dl kell ebből a szörpből, és adhatunk még hozzá citromot, illetve levendulaszirmokat!
címkék: édes ital szörp
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bebicsirke.blog.hu/api/trackback/id/tr735409387

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
>" page="" />
süti beállítások módosítása