2011/június/18

Mini citromos piték

Nemrég Párizsban jártunk, ahol minden második sütemény citromos volt. Édes, de fanyar, és krémes és....nyamm! De tulajdonképpen az a nemrég 2,5 hónapja volt, ami nagyon távolinak tűnik egy ilyen stresszes hét után, amin túl vagyok. Péntek este végülis egyedül maradtam itthon, amit nem is bántam annyira, és belemerültem néhány női magazinba (szakmai 'ártalom', hogy mindig megvan az összes friss példányszám), és persze a lapok vége felé található receptekbe. Párizs óta tervezgettem egy citromtortát, aztán ráakadtam az egyik magazinban egy mini-pite formátumra, és azonnal ráhangolódtam. Citrom, vaj, liszt....minden van itthon...piteforma nincs, de muffintepsi is megteszi, péntek este 11-kor nekiláttam a lemon pie-nak. A magazin receptje igényelt némi átalakítást, és péntek éjfél körül nagyon elégedett voltam a végeredménnyel. Persze nem igazán ettem belőle éjfél lévén, csak épp egy felet, de nem is azért csináltam. Minden stressz elillant, és azonnal álomba merültem.

blogra1_8.JPG



Mini citromos piték - hozzávalók (12 mini pitéhez):

A pitéhez:
15 dkg finomliszt
10 dkg vaj
10 dkg őrölt mandula
5 dkg cukor
1 egész tojás
1 tojássárgája

A citromkrémhez:
4 egész tojás
15 dkg cukor
2 zacskó vaníliás cukor
2-3 db citrom leve és héja (kb. 1,5 dl citromlé)
1,5 dl tejszín



1. A lisztben elmorzsolgatjuk a vajkockákat, majd hozzáadjuk az előzetesen finomra őrült mandulát, végül pedig a cukrot és a tojásokat és kézzel gombóccá gyúrjuk az összetevőket.
2. A sütőt előmelegítjük 220 fokra, és nekilátunk a piteformák vagy a muffintepsi megtöltéséhez.
3. A tésztánkból kisebb gombócokat tépünk le, majd 2 sütőpapír között egy sodrófával kb. 0,5 cm-es vastagságúra nyújtjuk őket, és kibéleljük velük a piteformákat. A sütőpapír tökéletes megoldás, mert így a tészta nem ragad a sodrófára, és nem is töredezik szét. A formázásnál én nem törekedtem a tökéletességre a szélüket illetően, de arra figyelni kell, hogy sehol se lyukadjon ki a tészta, illetve az alján ne legyen túl vékony.
4. A kosárkákat ezután 10 percig elősütjük a forró sütőben. Amíg sülnek, összeállítjuk a citromkrémet.
5. A tojásokat a cukorral és vaníliás cukorral egy habverő segítségével habosra verjük, majd hozzáadjuk a citromok levét és lereszelt héját, végül pedig a tejszínt, és egyneművé keverjük.
6. A 10 perc után elősült pitéket kivesszük a sütőből, a hőfokot visszavesszük 140 fokra, és kinyitjuk a sütő ajtaját, hogy az minél gyorsabban visszahűljön.
7. A piteformákba egy merőkanál segítségével belekanalazzuk a folyékony citromkrémet, majd a pitéket visszatesszük a sütőbe, és kb. 40 perc alatt készre sütjük őket. Villával nézegessük a citromkrémet, és amikor már vékonyan bőrösödik a teteje, illetve a krém alatta teljesen szilárd, akkor van készen.

A süteményeket még finomabbá teszi némi friss gyümölcs, amit a tetejükre halmozhatunk, de mivel én a ribizlit az irodában felejtettem (úgy iszkoltam el onnan pénteken, hogy ott maradt) porcukor került a tetejükre. Bon appetit! :)

címkék: édes sütik desszertek
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bebicsirke.blog.hu/api/trackback/id/tr435409533

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
>" page="" />
süti beállítások módosítása