2014/december/07

Sacher torta

A Rosenstein család receptje

Szakácskönyvet fordítani számomra megtestesíti az álommunka fogalmát. A Rosenstein család szakácskönyvét lefordítani angolra pedig sokkal több volt ennél, mert amellett, hogy izgalmas utazás is volt átvinni az angolba pl. egy Szalontüdő receptet, megismerhettem a Rosenstein családot is, és óriási megtiszteltetés, hogy velük dolgozhattam. A szakácskönyv tényleg az egész családé, Rosenstein Tibor hagyományos és Robi modern receptjei után a harmadik fejezetben jönnek a családi hétvégéken elkészített receptjeik és a 3 legkisebb Rosenstein kedvenc tortája: a Sacher torta. A könyvbemutató sajtótájékoztatón annyira jól nézett ki a kockákra vágott Sacher, gyönyörű ehető virágokkal díszítve, hogy muszáj volt megkóstolnom, és onnantól kezdve elkészítenem is muszáj volt. És azt hiszem muszáj lesz még jó párszor elkészítenem, mert teljesen új magaslatokba emelte számomra a Sacher tortát.

A recept elég spéci, mert nem gyakran látni 82 g vajat máshol, és elképzelhető, hogy 100 g vajjal is tökéletes lenne, de én elsőre pontos anyaghányadokkal készítettem, és az eredmény TÖKÉLETES lett. Csak annyit változtattam, hogy mandulaliszt helyett darált diót tettem bele, vagyis anyukámék dióját feltörtem és késes aprítógépben majdnem por állagúra daráltam. :) Legközelebb liszt nélkül is ki fogom próbálni, csak dióval, így a lisztérzékeny nővérem is ehet majd belőle. 

blogra1_sacher.jpg

SACHER TORTA (Rosenstein recept): 

Hozzávalók (1 db 24-26 cm-es tortaformához): 

A TORTALAPHOZ

  • 110 g tojásfehérje (kb. 3 közepes tojás fehérjéje)
  • 90 g tojássárgája (kb. 4 közepes tojás sárgája)
  • 124 g cukor
  • 11 g kakaópor
  • 55 g liszt
  • 60 g mandulaliszt - én ehelyett most darált diót használtam
  • 82 g vaj
  • 100 g min. 60%-os étcsokoládé

 

A KAKAÓS BEVONÓHOZ

  • 75 g víz
  • 125 g cukor
  • 50 g cukrozatlan kakaópor
  • 75 g habtejszín (legjobb a zacskós habtejszín)
  • 6 g zselatinlap
  • 1 kis üveg baracklekvár

 

ELKÉSZÍTÉS

  1. A csokoládét vízgőz fölött olvasszuk össze a vajjal, majd hagyjuk kissé hűlni.
  2. Közben a tojássárgáját verjük fel a cukor 1/3-ával, amíg kifehéredik. Ezután keverjük hozzá az olvasztott csokoládét.
  3. A szárazanyagokat keverjük össze egy tálban.
  4. A tojásfehérjét a maradék cukorral verjük habbá, keverjük hozzá a csokis-tojássárgáját, majd egy fakanállal vagy spatulával óvatosan forgassuk bele a szárazanyagokat.
  5. Süssük sütőpapírral kibélelt tortaformában 180 fokon 20-25 percig, majd csatoljuk le a tortaforma oldalát, tegyük fejjel lefelé egy tortarácsra kihűlni (kissé töredezni fog a teteje), és az aljáról is távolítsuk el a tortaformát és a sütőpapírt.
  6. Amikor teljesen kihűlt, a tetejét (ami sütéskor alul volt) és az oldalait kenjük meg baracklekvárral és tegyük hűtőbe, továbbra is a tortarácson. A könyvben szereplő recept egyébként azt írta, hogy középen vágjuk félbe a tortát, és ott is kenjük meg lekvárral, de én túl vékonynak ítéltem ahhoz, hogy félbevágjam. Ha 20 cm körüli tortaformában sütjük, vagy előzetesen hűtőben jól lehűtjük, akkor elképzelhető, hogy szépen félbe lehet vágni, de szerintem túl könnyed a tésztája ahhoz, hogy ne töredezzen szanaszét ha elvágjuk. A torta így is istenien omlós és krémes volt, hogy csak a tetején volt töltelék, vagyis lekvár!
  7. A tortabevonóhoz forraljuk fel a vizet a cukorral, majd keverjük bele a kakaóport. Forraljuk állandóan kevergetve, majd öntsük bele a habtejszínt. Újraforrás után adjuk hozzá a hideg vízbe áztatott kinyomkodott zselatinlapot, majd habverővel keverjük el alaposan, lehetőleg úgy, hogy ne kerüljön bele levegő.
  8. Tegyük a tortarács alá egy sütőpapírt és öntsük le a tortát a kakaós bevonóval, hogy az egyenletesen befedje, majd tegyük hűtőbe minimum 1 órára, hogy a bevonó kissé megkössön. 
  9. Én ehető szárított virágokkal díszítettem, szerintem őrült jól mutatnak rajta. 

 

blogra2_sacher.jpg

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bebicsirke.blog.hu/api/trackback/id/tr826965881

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
>" page="" />
süti beállítások módosítása