2014/szeptember/26

Túrógombóc

Az éttermek idén nyáron újra divatba hozták a túrógombócot, és mennyire jó is ez, mert nekem is inspirációt adtak egy nagyon régi desszert újragondolására. Na, azért túlságosan nem gondoltam újra, nem cseréltem és nem is mixeltem semmivel a tehéntúrót például, de a zsemlemorzsát (amiből boltit egyébként sem használok soha) például lecseréltem babapiskótás-mandulamorzsára. Habkönnyű receptet kerestem, és "habkönnyű túrógombóc" jeligére meg is találtam a legegyszerűbb receptet itt, és végülis úgy alakult, hogy egy kissé átalakítva a nyár folyamán úgy 20-30 alkalommal el is készítettem. :)

blogra1_turogomboc.jpg

blogra2_turogomboc.jpg

 

Habkönnyű túrógombóc (hozzávalók - 2 főre): 

  • 25 dkg tehéntúró
  • 1 ek porcukor
  • 2-3 ek puha vaj
  • 2 közepes méretű tojás - szétválasztva (ha nagyobb tojásokat használtok, akkor kicsit több búzadarával számoljatok, hogy ne essenek szét a gombócok)
  • csipet só
  • 5-6 ek búzadara
  • + 8-10 porrá tört babapiskóta és kb. 50 g mandula keveréke 
  • + vaníliás tejföl 
  • + porcukor

 

  1. A tojásfehérjéket kemény habbá verem. 
  2. A túrót villával összetöröm, majd elkeverem a tojássárgákkal, cukorral, és vajjal. Beleforgatom a fehérjehabot - nem baj, ha kissé összetörik, inkább keveredjen el teljesen. 
  3. Végül a búzadarát is a villával a túróhoz keverem, majd 1-2 órára a hűtőbe teszem, hogy a dara kellően megszívja magát nedvességgel és lágyan szilárd masszává álljon össze. 
  4. Egy nagy lábasban vizet forralok, és két evőkanál segítségével gombócokat formázok a túrómasszából, majd óvatosan belecsúsztatom őket a vízbe. 3-4 perc alatt elkészülnek, a vízben kissé felpuffadnak, és néha szét is esnek, nem lesznek túlságosan szép gombócok, de annyi baj legyen, cserébe tényleg habkönnyűek lesznek.  
  5. Közben egy serpenyőben pár csepp szőlőmagolajon megpirítom a porrá aprított babapiskóta és szintén porított mandula keverékét, majd óvatosan ebbe forgatom a lecsepegtetett gombócokat (én néhány másodpercre pár réteg papírtörlőre is szoktam tenni őket, hogy ne áztassák el a morzsát). 
  6. Vaníliakivonattal, vagy kb. fél rúd vanília magjaival elkevert tejföllel tálalom. És persze porcukorral megszórva.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bebicsirke.blog.hu/api/trackback/id/tr886735525

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
>" page="" />
süti beállítások módosítása