2013/március/14

A világ (szerintem) legjobb brownie-ja

A brownie készítés külön műfaj, a világon mindenki máshogy csinálja, nincsenek alapszabályok. Van aki így szereti, van, aki úgy, és soha nem ettem még két ugyanolyat, de bárhol szívesen eszek, mert nem igazán lehet elrontani. Főleg egy ilyen csokiimádónak, mint én.
Van az a brownie, amiben szinte csak csoki és vaj van, és szívbetegeknek kell mellé egy defibrillátor is. Ez az az igazán sűrű, alacsony fajta, mondjuk legalább lisztérzékenyek ehetik, mert általában liszt már nem kerül bele. Van az, amiben csoki nincs, csak sok-sok nagyon jó minőségű kakaó. Van az amerikai Diner-es fajta, ami mellé jár csokiszósz, karamellszósz, pirított sós mandula, tejszínhab és vanília fagylalt (ehhez sem árt a defibrillátor). És van az, amit én szeretek: magas, levegős, nagyon csokis, de mégis könnyed, morzsálódós és szájban szétolvadós, benne ropog valamilyen dió vagy mandula és hidegen és melegen is ellenállhatatlan. De persze jöhet mellé vaníliafagyi, vagy tejszínhab, de mentségére váljon, hogy ezek nélkül is óhh anyám!



Bébicsirke brownie-ja (20x25 cm-es kis tepsihez): 
200 g étcsokoládé (én 55%-os belga csokipasztillát használtam)
100 g vaj
3 tojás
3 evőkanál tej
150 g cukor
100 g liszt
1 kk sütőpor
csipet só
kb. 50 g dió
kb. 50 g csoki apró darabokra vágva


1. A csokoládét vízgőz fölött felolvasztom a vajjal, majd félreteszem hűlni.
2. A tojásokat a tejjel, a cukorral és a csipet sóval addig verem a kézi mixerrel, amíg a keverék mérete kb. duplája lesz az eredetinek, habos lesz és sűrű. A robotgép innentől már nem kell.
3. A tojásos keverékhez adom az olvasztott csokit, alaposan elkeverem egy habverővel, majd hozzászitálom a sütőporral elkevert lisztet, az apróra vágott diót és csokoládét és a sütőpapírral borított tepsibe öntöm.
4. 180-200 fokon kb. 20-25 percig sütöm, villával ellenőrzöm, hogy átsült-e.
4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bebicsirke.blog.hu/api/trackback/id/tr915409403

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Muliweg 2013.12.20. 16:05:39

Brownie-t még nem csináltam, de ez egy szimpi recept. ;) Karácsonyra nagybátyámnak úgyis sütit kell ajándékozni. ;)

bebicsirke 2013.12.20. 16:08:36

@Muliweg: Szerintem a nagybátyád imádni fogja, ha szereti a csokis, de mégis könnyed dolgokat! :) Boldog Karácsonyt Nektek! :)

Muliweg 2013.12.20. 16:12:50

Ő mindent szeret. :)
Tök jó ötletet láttam ilyen süti ajándéknak: 6-os tojástartót megszabadítok a papírjától, lefestem, elöl az alsó résznél és felül kilyukasztom a kartont és belefűzök egy selyem vagy szatén zsinórt :) és mehet bele a sütike, bonbon, és mehet a fa alá a DIY ajándék. :) Szerintem tök jó.

Boldogat viszont!!
>" page="" />
süti beállítások módosítása