2013/január/13

Mandulás muffin

Vasárnapi reggeli no.6:

Amikor sütni kezdtem, kb. 20-21 éves koromban, szerintem sokakhoz hasonlóan nálam is minden a muffinokkal indult. Imádtam őket, majdnem minden héten sütöttem 1-2 tálcával. Anyukámtól muffinos könyvet kaptam Karácsonyra, és majdnem az összeset kipróbáltam belőle. Muffinkirálylány voltam, és tervezgettem is, hogy majd nyitok egy muffinos boltot, ahol csak különféle muffinokat árulok. Aztán kicsit jobban elkezdett érdekelni a gasztronómia, jobban beleástam magam, és rájöttem, hogy a muffin tulajdonképpen ciki. Mármint persze nem az, de olyannyira egyszerű elkészíteni, hogy bárki képes rá, és már nem volt többé kihívás. Ma már úgy gondolom, az egyszerűsége inkább előnye a muffinoknak, mint hátránya, és ma is éppen ezért készítettem reggelire: gyors, egyszerű, de mégis nagyon finom.



A recept a What Katie Ate szakácskönyvből van, kissé átalakítva, magyarított anyaghányadokkal.

Mandulás muffin (hozzávalók - 12 db-hoz): 
250 g liszt
65 g mandulaliszt
100 g nádcukor/barnacukor
1,5 tk őrölt fahéj
2 tk sütőpor
fél zitrom héja
2 tojás
fél vaníliarúd kikapargatott magjai
100 g olvasztott vaj
2 dl melegvíz
+ opcionálisan gyümölcs (én szárított fügét tettem bele)
+  nádcukor és szeletelt mandula a tetejére



1. A sütőt előmelegítem 180-200 fokra.
2. A vajat megolvasztom, majd félreteszem hűlni.
3. A száraz alapanyagokat, vagyis a lisztet, mandulalisztet, cukrot, fahéjat, sütőport és zitromhéjat összekeverem egy nagy keverőtálban.
4. Egy másik keverőtálban egy kézi habverővel felverem a tojásokat a vaníliarúd kikapargatott magjaival, majd hozzáadom a kihűlt, olvasztott vajat, a vizet, alaposan elkeverem, majd a száraz alapanyagokhoz öntöm, és egy fakanállal elvegyítem őket.
5. Én előzetesen melegvízbe áztattam 6-7 db szárított fügét, majd vékonyan felszeleteltem és a végén ezt is a tésztához adtam.
6. A tésztát ezután a muffintepsi papírokkal kibélelt mélyedéseibe töltöm, megszórom szeletelt mandulával és egy-egy csipet nádcukorral, majd a forró sütőben 20 perc alatt készre sütöm a muffinokat. Villával ellenőrzöm, hogy belül is átsültek-e.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bebicsirke.blog.hu/api/trackback/id/tr185409410

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
>" page="" />
süti beállítások módosítása