2012/szeptember/28

Fűszeres borban párolt körte vaníliás borsodóval

Augusztus: szakácskönyv, főző-workshop, kukta és Delimano

Bébicsirke augusztusa fantasztikusan alakult, bár a blogról gyakorlatilag eltűntem, folyamatosan főztem, teszteltem, recepteket írtam, szakácskönyvet állítottam össze, végül pedig egy workshopon bemutatóztam....most így összegezve még izgalmasabbnak tűnik az egész, de megélni is iszonyú jó élmény volt! Mindez a Delimano-nak köszönhető, a brand ugyanis felkért egy szakácskönyv összeállítására, 30 saját recepttel a Prima+ edénycsaládhoz, illetve a 8in1 Gourmet Cooker elektromos főzőedényhez kapcsolódóan. A receptek egy részét már kipróbáltam és itt a blogon publikáltam hasonló formában, de számos olyan étel is készült, melyek a mi ízlésünkhöz és kedvenc ételeinkhez kevésbé illeszkednek, ezért először készültek és íródtak az én tollamból. Elég ritkán főzök pl. ragus ételeket, holott lehet, hogy Geri boldogan falná őket. Az én konyhám általában inkább modern, egyszerű és gyors nemzetközi fogások felé kacsintgat, így ez az egy hónap a hagyományosabb, illetve mediterrán ízek világában nagyon izgalmas utazás volt.
Aztán jött a workshop szeptember elején, 20-30 résztvevővel a Delimano csapatból, a márkát forgalmazó európai országokból, ahol 3 receptet mutattam be 3 különböző edényben. A Duna TV forgatás óta nem vagyok lámpalázas, ha mások előtt kell főznöm, sokkal inkább iszonyúan élvezem, megelevenedik bennem egy saját kis főzős TV-műsor. Olyan, amilyeneket imádok nézni a TV Paprikán, mert a szereplőik egytől-egyig rajonganak a főzésért, és a kamerán keresztül képesek szinte teljesen érezhetővé tenni az ízeket, illatokat...Azokat persze utálom, akik ömlengenek, azért nem kell túlzásba esni, vagy szerelembe esni a kajákkal. Elég megenni őket...haha


Szóval ezek készültek:

1. Hipergyors délutáni nasi: karamellás popcorn - Delimano Gourmet Cooker 8in1-ben

2. Grillezett balzsamecetes-rozmaringos zöldségek: édeskrumpli, újkrumpli és sütőtök - Delimano Festivo Pan-ben
3. Fűszeres borban párolt körte vaníliás borsodóval - Delimano Kuktában

A Delimano-val már régóta dolgozom együtt, és imádom a kerámiabevonatos edényeiket. Nem volt nehéz megszeretni: tapadásmentesek, iszonyú hamar és egyenletesen átmelegszenek és nem mellesleg gyönyörű bézs színük van, amin könnyen nyomon lehet követni az ételek készültségi fokát. A Gourmet Cooker és a Festivo Pan is kerámiabevonatos, mégis a legnagyobb kihívás, és egyben szerelem első használatra a kukta volt. Persze semmi köze anyukám régi kuktájához, egy kattintással (akár fél kézzel) felkerül a vákumos fedő, és ráadásul van hozzá egy párolóbetét és egy tökéletesen illeszkedő fém keverőtál is. Gyakorlatilag minden héten készítek valami olyat, amihez csokit olvasztok, vagy valamilyen szószt készítek gőz fölött, szóval ezt nekem találták ki. Egyértelmű volt, hogy a workshop-os recepthez is készülni fog egy sodó. Ez a borban párolt fűszeres körte már kicsit a telet idézi - forralt bor illata van, de a körte miatt még őszi, szóval szeptemberben telitalálat, főleg a hűvösebb estéken. A kuktával még csak most barátkozom, de örök barátság lesz, ez már nem olyan ciki öreges dolog, én még 30 sem vagyok, de ujjongok tőle. Geri is ujjong, mert azt hiszi mostmár fogok neki leveseket csinálni - eddig mindig arra fogtam, hogy nem csinálok, hogy nincs kuktám, pedig valójában nem vagyok egy nagy leveses. De körtés és sodós vagyok, és amúgyis ez volt a kedvencem a 3 recept közül, szóval íme:

Fűszeres borban párolt körte vaníliás borsodóval (hozzávalók - 5-10 főre): 
5 érett körte
1 üveg (0,75 l) félédes fehérbor, pl. Tokaji Furmint + víz
fél vaníliarúd
1 fahéj rúd
3-4 szegfűszeg
fél citrom leve és lereszelt héja
2-3 ek barnacukor

A sodóhoz:
3 tojássárgája
2-3 ek barnacukor
fél vaníliarúd
150-200 ml a fűszeres borból

1. A körtéket félbevágom, kivágom a magházakat, majd beleteszem őket a kuktába, felöntöm a borral és annyi vízzel, ami mindet ellepi, majd hozzáadom a cukrot, kikapargatott vaníliamagokat és magát a vaníliarudat is, fahéjt, belefacsarom a citromot és belereszelem a héját, majd felteszem a tűzre, felrakom a vákumos fedőt, 1-es fokozatra állítom, és 5 percig főzöm. 
2. Ha kész, kiengedem a gőzt, leveszem a fedőt és kiszedem a körtéket. 
3. A borból szűrőn át kimerek 150-200 ml-t, és félreteszem kissé hűlni. 
4. Közben előkészítem a sodót: a tojásokat szétválasztom (a fehérjéket félreteszem egy jó kis pavlovához, vagy macaronhoz), a sárgákat beleteszem a kukta fém keverőtáljába, majd fehéredésig verem a barnacukorral és a vaníliarúd kikapargatott magjaival.
5. A kuktát visszateszem a tűzre, és alacsony lángon melegítem tovább a maradék bort, hogy gőzölögjön. Fölé teszem a keverőtálat, és egy kézi habverővel folyamatosan kevergetve hozzáadom a leszűrt bort és besűrítem. Egy pillanatra sem szabad abbahagyni a kevergetést, de cserébe nagyon gyorsan elkészül: a sodó úgy 82-83 fokosan kezd sűrűsödni, de nem kell mérni, azonnal észrevehető, ha kész. 
6. Ekkor le is veszem rögtön a gőz felől és személyenként 1-2 körtét 1-1 kanál sodóval tálalok. 
Ami azt illeti jó hosszúra sikerült ez a bejegyzés, de ez az 1 hónap, vagyis majdnem 2 is elég hosszú volt, sok sok történéssel. Már alig várom a folytatást! 
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bebicsirke.blog.hu/api/trackback/id/tr265409429

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
>" page="" />
süti beállítások módosítása