2012/július/23

Parmezános cantuccini, petrezselyem pesto, füstölt sajtos-kapros tökkrém

előételek egy grillpartiról

...az új teraszunk első grillpartijáról, ahol 15en buliztunk és ettünk és ittunk. És előtte egész nap csak főztem és főztem, és brutál élveztem, pedig tök konyhásnéni feeling volt. A legtartósabb, vagy hosszabb ízösszeérést igénylő dolgok már délelőtt útnak indultak, pl. húspácolás; az ebben a posztban összefoglalt előételek pedig úgy középidőben kerültek sorra, valahol a szintén hosszabb hűtést igénylő fehércsoki-mousse torta alapjának összeállítása után.

Már amikor kitaláltam a menüt, akkor odavoltam a füstöltsajtos-kapros-tökkrém ötletéért, amitől bár a tök szó hallatán megrémültek az emberek, azért az íz mégiscsak eluralkodott az előítéleteiken, legalábbis remélem. A sós, parmezános cantuccini is rendkívül izgatott, mert az édes változatból együltő helyemben képes vagyok elropogtatni akármennyit. A petrezselyem-pesto meg márt csak azért is, mert nem bazsalikom a fő összetevője. Ezek voltak, na meg egy jó adag grissini és diós-sajtkrém, meg saláta, meg sokféle hús, meg desszert. Jó volt, és egy morzsát sem tudtam másnapra elcsomagolni.
Parmezános cantuccini (hozzávalók - kb 40-50 kekszhez): 
100 g vaj
50 g reszelt parmezán
2 tojás
300 g liszt
1,5 kk sütőpor
1 kb. 10 cm-es rozmaringág leveleisó, bors

1. A sütőt előmelegítem 180 fokra, és egy lapos tepsit befedek sütőpapírral.
2. A vajat kiveszem a hűtőből, és hagyom, hogy szobahőmérsékletűre puhuljon, majd egy mixerrel egyenként hozzákeverem az egész tojásokat.
3. Egy fakanállal hozzákeverem a vajas alaphoz a sütőporral, sóval-borssal és reszelt parmezánnal elkevert lisztet, és a finomra aprított rozmaringot majd amikor kezd összeállni, munkalapra borítom és (ha nem áll össze magától, akkor vizes kézzel) tésztává gyúrom.
4. A tésztagombócot ezután megfelezem, majd két rudat formázok belőle.
5. A rudakat a sütőpapírral bélelt tepsire fektetem (egymástól pár cm távolságra), majd 20 percig sütöm őket.
6. Az első sütés alatt a tészta szép világosbarna színt kap, és a teteje kissé megtöredezik. Ekkor kiveszem, vágódeszkára helyezem, és átlósan vékony szeletekre vágom, majd a szeleteket lapjukra fordítva helyezem vissza a tepsire, és további 10 perc alatt aranybarnára sütöm őket (közben egyszer megfordítom őket).


Petrezselyem-pesto (hozzávalók): 
1 csokor petrezselyem
50 g törökmogyoró (én ezzel csináltam, de lehet fenyőmag, dió is)
50 g reszelt parmezán
0,5-1 dl olívaolaj
fél citrom lereszelt héja és leve
só, bors
opcionális: 1 gerezd fokhagyma
 
A hozzávalókat aprítógépben, mozsárban, vagy botmixerrel pépesítem, az olívaolaj arányával határozom meg a pesto krémességét, ha túl száraznak tűnik, adok hozzá még egy keveset. 


Füstölt sajtos-kapros tökkrém (hozzávalók): 
1 közepes főzőtök
200 g füstöltsajt-krém
50 g reszelt parmezán (opcionális)
fél csokor friss kapor
pár csepp olívaolaj és citromlé
 
1. A tököt meghámozom, félbe vágom és kikaparom a magházát, majd kockákra vágom és sós vízben puhára főzöm. 
2. Miután megfőtt, félreteszem teljesen kihűlni, majd villával összetöröm és hozzákeverem a sajtkrémet és a kaprot, majd pár csepp olívaolajjal és citromlével, illetve sóval-borssal ízesítem. 
 
 
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bebicsirke.blog.hu/api/trackback/id/tr965409438

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
>" page="" />
süti beállítások módosítása