2012/május/24

Csokis tápiókapuding

Amikor először főztem tápiókapudingot, arra gondoltam: ez akkora cucc?? De aztán másodszor és harmadszor is főztem, és rájöttem, hogy nagyon poén, hogy a kemény fehér gömbökből gumiszerű, átlátszó gömbök lesznek. Az íze nem túl erőteljes, de jellegzetes, és nagyon eteti magát. Konkrétan valahogy így: na jó, eszek egy kanállal (hűtő kinyit), na jó, még egy kanállal (hűtő megint kinyit), na jóóó (és végül a hűtőajtó nyitva marad).
Mondjuk a pudingért már régóta rajongok, ez volt az első édesség, amivel haspók kislánykoromban naponta nyúztam az anyukámat, mert tudtam, hogy gyorsan kész és gyorsan falhatom. De mivel anyukámnak nem volt mindig kedve csinálni, egy idő után nekiláttam magam, pudingporból persze. Aztán leszoktam a pudingporról, pár éve rá sem bírok nézni, és rögtön továbblapozom azokat a sütemény recepteket is, amikbe valamiért pudingpor kerül (nem is értem miért?!?). És bár a tápiókapudingnak nincs sok köze a pudingporos változathoz, visszahozta a gyerekkori élményeimet. Újra pudingot csinálok, héjj!



Csokis-kókusztejes tápiókapuding (hozzávalók - 4 főre):
165 g nagyszemű tápiókagyöngy
4 dl víz + kb. 2 dl a beáztatáshoz
4 dl kókusztej (lehet 8 dl is, és akkor csak a beáztatáshoz kell víz)
4 ek nádcukor
fél vaníliarúd
100 g étcsokoládé

1. A tápiókagyöngyöket felöntöm annyi hideg vízzel, amennyi ellepi őket (kb. 1,5-2 dl), és fél óráig áztatom őket, hogy jól megszívhassák magukat (így könnyebben megpuhulnak a főzésnél).
2. Amikor a gyöngyök már teljesen magukba szívták a vizet, felöntöm őket a kókusztejjel, illetve hozzáadom a cukrot, a fél vaníliarúd kikapargatott belsejét és beledobom az üres vaníliarudat is, majd folyamatos kevergetés mellett forráspontig hevítem.
3. Ezután közepesre veszem a lángot és 15-20 perc alatt készre főzöm a pudingot (nem kell folyamatosan kevergetni, de azért otthagyni sem szabad) - akkor van készen, amikor a gyöngyök átlátszóak és teljesen puhák lesznek.
4. Végül leveszem a lángról a pudingot, majd hozzákeverem a feldarabolt csokoládét és poharakba adagolom.



Én melegen szeretem. Épp addig hagyom állni a saját adagomat, amíg bőrös nem lesz a teteje, mert a bőrt is szeretem. Aki nem szereti, a poharakba adagolás után egyből fedje le átlátszó fóliával, és úgy hagyja kihűlni. Tejszínhabbal a tetején is szeretem. De legközelebb kókuszhabbal esszük.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bebicsirke.blog.hu/api/trackback/id/tr745409447

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lucaanyukaja 2013.03.15. 15:41:23

Most csinálom. Sajnos a gyöngyök már áztatáskor atomjaira hullottak szét. Ezek után kíváncsian várom a végeredményt.

Bébicsirke 2013.03.15. 17:36:42

Na milyen lett? A gyöngyök nekem is szétesnek, az nem gond!

lucaanyukaja 2013.05.27. 16:08:50

Közben el is felejtettem. Hát, kb. 1,5 óra után azt mondtam az uramnak, hogy vagy kidobják vagy még egy kicsit próbálkoznak vele, mert én most elmegyek jógázni. Ennyi idő után még mindig voltak kőkemény golyók benne. Kipecázták. Megettük. Ízlett mindenkinek:)

Anonymous 2013.06.18. 20:54:24

ha a gyöngyöket lobogó vízbe teszed és nem hidegbe akkor nem esnek szét
>" page="" />
süti beállítások módosítása