2012/május/21

Spárgás-juhtúrós polenta

Polenta vagy puliszka...mindegy, csajkaja

Régen nagyon népszerű volt, az utóbbi években pedig szerencsére nagyon felkapták. Régen puliszkának hívták, ma inkább az olaszos polenta elnevezés a menő. Régebben kukoricalisztből készült, mostanában inkább kukoricadarát használnak hozzá.
Sosem gondoltam volna, hogy egy ilyen rég elfeledett finomság lesz a kedvenc snack-vacsora alapanyagom, de az lett. Vettem egy 500 g-os kukoricadarát, és gyakorlatilag 1 hét alatt el is főztem. Magában tökéletes csajkajának mondanám - úgy értem a magábant persze, hogy hús nélkül. Olyannak, amit néhány jópofa mártogatóssal eleszegetünk a barátnőimmel egy rosézás mellett. Nagyon illenek hozzá a sajtok és a zöldségek, ezerféle kombinációt el tudok képzelni velük. Most a dübörgő spárgaszezonban természetesen roppanós spárga került bele, juhtúróval és szárított paradicsommal együtt, hogy kellemesen sós legyen.



Spárgás-juhtúrós polenta (hozzávalók - 4 főre): 
200 g kukoricadara
1,4 l víz
1 köteg zöldspárga (a főzéshez 1 csipet só, 1 csipet cukor)
8-10 db szárított paradicsom
200 g juhtúró
só, bors

1. A vizet felforralom, sózom, majd egy habverővel folyamatosan kevergetve hozzáadom a kukoricadarát és felfőzöm, míg egész sűrű lesz. Ekkor fakanálra váltok, és addig főzöm - időnként megkeverve - amíg olyan sűrű nem lesz, hogy szinte megáll benne a fakanál (ez kb. 10-15 perc).
2. Közben a spárgát megmosom, a fás talpukat levágom, majd vizet forralok, 1 csipet sóval és 1 csipet cukorral ízesítem, és 3 perc alatt megfőzöm benne a spárgákat. Ennyi idő főzéstől megmarad a csodaszép zöld színük és roppanósak lesznek. Leöntöm róluk a vizet, és feldarabolom őket.
3. Az én szárított paradicsom szárított-szárított volt, úgyhogy feldaraboltam, és már akkor belekevertem a kukoricadarába, amikor fakanálra váltottam a keverésnél, hogy jól átpuhuljon. Ha olajban eltett verziónk van, azt elég a spárgával és juhtúróval együtt beletenni.
4. Amikor a dara kellően besűrűsödött és megszilárdult, belekeverem a spárga és szárítottparadicsom darabokat, illetve a juhtúrót, ha kell sózom-borsozom, majd egy tapadásmentes, magasabb falú tepsiben egyenletesen kiterítem a darát, és 5-10 percig állni hagyom, hogy teljesen megszilárduljon.
5. Ezután egy éles késsel háromszögeket vágok a megszilárdult polentából, majd forró grillserpenyőben ropogósra sütöm a külsejüket.



A polenta-háromszögek kívül ropogósak, belül krémesek lesznek. Tejföllel, reszelt parmezánnal és friss bazsalikomlevelekkel ettük, tökéletes snack vacsora volt, még egy férfigyomrot is képes volt eltelíteni!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bebicsirke.blog.hu/api/trackback/id/tr915409448

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
>" page="" />
süti beállítások módosítása