2012/május/15

Fehérboros marharagu

Erről a marharaguról annyi a sztorim, hogy este 9-kor kezdtem neki, éjfélre lett kész, ezért nem ettem belőle, csak ellenőrzésképpen csekkoltam az egyik húskocka puhaságát, majd másnap este, miután egész nap az isteni marharagu ízét éreztem a számban, belenéztem a hűtőbe, és a marharagu eltűnt! Geri megette az egészet!!!!! Váááá! Azt mondta annyira finom volt, hogy nem bírta abbahagyni, de akkoris! Még szerencse, hogy reggel, mielőtt dolgozni indultam, megörökítettem! Egyelőre túl közeli a 3 órás főzési élmény ahhoz, hogy újra nekiálljak, de biztos, hogy lesz még ilyen, legközelebb lehet, hogy fehérbor helyett vörösborral!


Fehérboros marharagu (hozzávalók - 2 főre): 
500 g marhahús (pl. comb), darabolva
1 vöröshagyma
2-3 fokhagyma
2 dl fehérbor
2 paradicsom
1 babérlevél
rozmaring, só, bors
olívaolaj
sok víz
1. A húst apró kockákra darabolom, megmosom, majd papírtörlővel felszárítom a nedvességet (ez nagyon fontos ahhoz, hogy az elején piruljon és ne engedjen levet). 
2. Egy magas falú serpenyőben felforrósítom az olívaolajat, majd lepirítom benne a húskockákat. 
3. Ezután közepesre veszem a lángot, rádobom a húsra a finomra aprított vöröshagymát és fokhagymát, sózom, borsozom, a hagymákkal együtt is átpirítom kissé, majd felöntöm a fehérbor felével és elpárolom alóla. 
4. Most jöhetnek a feldarabolt paradicsomok, néhány rozmaringág, 1 babérlevél, és a fehérbor másik fele. 
5. Amikor újból elfőtte a levét, adok hozzá 1-2 dl vizet, és ezt addig ismétlem, amíg a hús teljesen meg nem puhul (ez kb. 2-3 óra). 
Ha legközelebb készítem, biztosan a lehető legapróbbra vágom a húskockákat, hogy minél hamarabb átpuhuljanak, és duplázom a hús mennyiségét, hogy legyen esélyem legalább megkóstolni! 
1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bebicsirke.blog.hu/api/trackback/id/tr335409451

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gacsaj Pisti 2017.03.01. 04:55:25

Miért nem adja meg a bor fajtáját???
Így nem ér a recept semmit.
>" page="" />
süti beállítások módosítása