2012/január/28

Ciprusi csirke

Egyik este Geri elment otthonról, úgyhogy maratoni TV Paprika nézést folytattam, van amikor rettenetes uncsi műsorok vannak, de aznap este egész jó volt a felhozatal. Jamie Oliver 30 perces receptjeit különösen szeretem, mert a csávó úgy beszél a friss bazsalikomról, mint egy gyönyörű nőről, és mindent olyan lehelletkönnyűen csinál, hogy a legpancserebbek is elhiszik, hogy képesek rá. Szóval tőle nyúltam ezt a ciprusi csirke receptet (ő így hívta), és végre életemben először nem filézetten vettem meg a csirkemellett (amit bevallom őszintén kissé már unok), hanem bőrösen, csontosan, egészben - persze a csontot a hentesbácsival azért kivágattam, hogy mégse én szenvedjek fél óráig ezen a projekten. A csontot is hazavittem, és főztem belőle egy jó kis alaplét, aminek a felét csicsóka krémleveshez már fel is használtam, a másik fele még várja, hogy valami tuti kis rizottóba kerüljön. Jamie köretére már nem emlékeztem, úgyhogy kitaláltam sajátot, répás-balzsamecetes bulgurt. Nagyon betalált mellé.



Ciprusi csirke (hozzávalók - 2 főre): 

A csirkéhez:
2 egész csirkemell, bőrével együtt, kicsontozva
200 g feta sajt
8-10 db szárított paradicsom (üvegben eltett, olajos)
8-10 friss bazsalikomlevél
fél csokor petrezselyem
1 citrom lereszelt héja
2 db fokhagyma (opcionális - én nem tettem bele)
só, bors, olívaolaj

A bulgurhoz:
200 g bulgur
2 db közepes sárgarépa lereszelve
2-3 ek balzsamecet
só, bors, olívaolaj



1. A csirkéket megmosom, papírtörlővel megszárítom, majd bőrükkel lefelé egy vágódeszkára helyezem, és egy éles késsel a széleiknél található vastagabb részekbe kissé belevágok, és zsebeket formázok a tölteléknek. (a bőrfeleslegeket felül alul le lehet vágni, illetve a nagyon vékony, oda nem illő húsdarabokat is - a cicáim nagyon örültek neki). Ezután kívülről, belülről besózom, borsozom őket.
2. A töltelékhez megmosom a petrezselymet és a bazsalikomleveleket, majd szintén a vágódeszkán egy éles késsel minél apróbb darabokra aprítom őket, közben rádobom a szárított paradicsomokat is - nem baj, ha olaj is kerül rá - és együtt darabolgatom őket.
3. A feta sajtot lecsepegtetem, és kis kockákra vágom, és ez is mehet a vágódeszkán már formálódó töltelékhez, csakúgy, mint egy megmosott citrom lereszelt héja.
4. Sózni nem szükséges, mert a feta és a szárított paradicsom amúgy is sósak, borsozni lehet, illetve mehet hozzá 1-2 db szétnyomott fokhagyma is.
5. A tölteléket összeforgatom és a csirkemellek közepébe töltöm, majd azokat összezárom, és ha szükséges fogpiszkálóval rögzítem.
6. Olajat forrósítok egy serpenyőben, és 15-20 perc alatt, néhányszor megforgatva, készre sütöm benne a csirkéket. A bőrük gyönyörű aranybarna színt kap, néhol kissé odakaphat, de ettől isteni ropogós lesz. Mikor úgy érezzük, hogy már készen van, azért érdemes az egyikbe belevágni, és megnézni, hogy a töltelék körül is átsült-e a hús.

7. Sütés közben gyorsan elkészítem a köretet: a bulgurt a csomagolásnak megfelelően megfőzöm, leszűröm. A répákat megmosom, kissé megpucolom, majd nagylyukú reszelőn lereszelem őket.
8. Egy lábasban, vagy magasabb falú serpenyőben kevés olívaolajat hevítek, és rádobom a reszelt répát, kissé átpirítom, majd felöntöm 2-3 ek balzsamecettel, és hagyom, hogy kissé átpuhuljon benne (én úgy szeretem, ha kicsit roppanós marad).
9. Végül hozzáadom a bulgurt is, jól elvegyítem, átmelegítem - ha marad alatta balzsamecet, akkor azt elpárolom.



Ez a kaja nem csajos, igazi húskavalkád, de azért a csajok is imádni fogják a töltelék frissessége és a köret miatt. Persze sok másféle köretet is el tudok hozzá képzelni, és a tölteléket illetően sem sértődne meg a csirke, ha legközelebb mondjuk valamilyen kecskesajt variáció kerülne bele.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bebicsirke.blog.hu/api/trackback/id/tr295409471

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
>" page="" />
süti beállítások módosítása