2011/október/20

Tiramisú szendvics

Az anyósjelöltem igazi tiramisu mester, és tulajdonképpen nem is tulajdonítottam nagyobb jelentőséget ennek a sütinek mielőtt az övéből ettem volna. Ez már majdnem 8 éve volt, de a lelkesedésem azóta sem hagyott alább, és párszor próbáltam is leutánozni, több kevesebb sikerrel. Egyszer Geri egyik régebbi szülinapján, amikor a reakció csak annyi volt "hát, anyámé jobb". Biztos ez is közrejátszott abban, hogy egyre jobbat és jobbat akartam alkotni ezen a téren, így cseréltem a babapiskótát házi sütésű piskótára, a műanyag dobozos megoldást (nem mintha baj lenne vele) pedig profi formákra.
A legutóbbi kísérlet ez a tiramisu szendvics, mely három rétegből áll. Ilyen szép formát persze csak akkor kapunk, ha desszertgyűrűvel dolgozunk, vagy legalábbis valami olyasmivel, ami közrefogja a rétegeket és a közöttük lévő mascarpone-s krémet, de nem biztos, hogy mindig van kedvünk formázgatni...téglalapokat is vághatunk belőle, vagy akár fel is tekerhetjük, és ez a legjobb benne.



Tiramisu szendvics (hozzávalók - 6-7 darabhoz): 
A piskótához:
6 tojásfehérje
6 tojássárgája
6 evőkanál cukor
6 evőkanál liszt
1 kk sütőpor

A krémhez:
250 g mascarpone
2 tojássárgája
5 dkg porcukor
fél kk őrölt fahéj
fél zacskó zselatin fix

kávé, rum a rétegek közé, kakaópor a tetejére



1. Először elkészítem a piskótát: a fehérjéket a cukor felével kemény habbá verem, majd a tojássárgákat a cukor másik felével fehéredésig keverem, és óvatosan beleforgatom a fehérjehabba. Ezután beleszitálom a sütőporral elkevert lisztet és szintén óvatosan elvegyítem, majd egy nagy sütőpapírral bélelt tepsibe öntöm, elegyengetem és 200 fokon 10 perc alatt készre sütöm. Ha kész, kiborítom egy konyharuhára, lehúzom a sütőpapírt és hagyom, hogy kihűljön.
2. A krémhez a tojássárgákat fehéredésig keverem a porcukorral és a fahéjjal, majd hozzáadom a mascarponét, végül pedig a zselatin fix port, és hűtőbe teszem, amíg megszilárdul.
3. Közben kávét főzök, majd belecsepegtetek pár csepp rumot, mély tányérba öntöm, és hagyom, hogy ez is kihűljön.
4. Amikor a piskóta kihűlt, egy 7,5 cm-es desszertgyűrűvel köröket szaggatok belőle, majd összeállítom a három szintes sütit: a gyűrű aljára teszek egy piskótakarikát, 1-2 kanálnyi mascarpone krémet kenek rá, majd jöhet a második réteg, amire 1-2 ek kávét csepegtetek, újabb krémréteg, majd a harmadik piskóta jön, aminek a tetejére már csak kevés krémet kenek, majd alaposan megszórom cukrozatlan kakaóporral és 1 éjszakára a hűtőbe teszem.
5. Másnap egy lapos kés segítségével rásegítek, hogy a süti kicsússzon a formából.



A desszertgyűrűk nem véletlenül drágák, a velük készített süteményeket azonnal árulni lehetne, hiszen gyönyörűek. Amikor megláttam a sajátomat, ujjongani kezdtem, Geri meg akkor ujjongott, amikor megkóstolta.

címkék: édes sütik desszertek
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bebicsirke.blog.hu/api/trackback/id/tr335409496

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
>" page="" />
süti beállítások módosítása