2011/július/18

Mogyorókrém torta

Happy Birthday Tomi és Bébicsirke!

Ki mondta, hogy az ember nem süthet tortát a saját szülinapjára?? Hát, akár mondta valaki, akár nem, én sütöttem! De mentségemre váljon, hogy nem (csak) magamnak sütöttem, hanem a legjobb fiú barátomnak, akivel majdnem egy napon születtünk, és mindig együtt is ünneplünk.
Régóta szerettem volna kezdeni valamit azzal a sok törökmogyoróval, ami a szekrényt nyomja, úgyhogy nem apróztam el, kívül-belül-alul-felül mogyorós tortát sütöttem, de a nutella óta tudom, hogy a mogyoró kakaókrémmel az igazi, úgyhogy kakaós lett. Úgy is mondhatnám, mogyorókrém torta lett, és bár 6 torta volt a bulinkon, ez fogyott el a leggyorsabban, úgyhogy úgy tűnik még finom is lett.


blogra1_2.JPG



Mogyorókrém torta - hozzávalók (24 cm-es tortaformához):

A tésztához:
100 g magas kakaótartalmú étcsokoládé
10 dkg vaj
10 dkg cukor
4 tojás szétválasztva
2 zacskó vaníliás cukor
100 g őrölt törökmogyoró
5 dkg liszt
1 dl tej
1/4 zacskó sütőport


A krémhez:
3 tojás
15 dkg porcukor
2 púpozott evőkanál kakaó
10 dkg vaj
100 g durvára őrölt törökmogyoró


blogra2_2.JPG



1. A sütőt előmelegítem 180 fokra, a tortaformát pedig kibélelem sütőpapírral.
2. A csokoládét apró darabokra töröm, és egy fém tálban vagy keverőedényben vízgőz fölött megolvasztom a vajjal. Amikor sima és fényes, leveszem a gőzről és hagyom kihűlni.
3. A tojásokat szétválasztom, a fehérjéket robotgéppel kemény habbá verem, a sárgákat pedig a cukorral és a vaníliás cukorral fehéredésig keverem.
4. A sárgákat az olvasztott csokihoz kanalazom, majd robotgéppel hozzákeverem a lisztet és a szinte porrá aprított mogyorót is, végül pedig óvatosan hozzákeverem a tojáshabot.
5. A tésztát egyneművé keverem, majd beleöntöm a tortaformába, majd 35-40 percig sütöm és közben kikeverem a krémet. (a tésztát két részletben is lehet sütni - vagy két tortaformában - de én erről a lépésről megfeledkeztem, úgyhogy utólag vágtam ketté).
6. A krémhez az egész tojásokat egy fém keverőtálban jól elkeverem a porcukorral és a kakaóval, majd vízgőz felett folyamatosan kevergetve besűrítem a krémet. Akkor jó, ha már alig bírom keverni, ez lehet kb. 20 perc is.
7. A krémet ezután félreteszem, és hagyom kissé kihűlni, majd belekockázom a vajat, és alaposan elkeverem vele. Egy idő után a krém felveszi a vajat, és összeáll a krém. Ekkor keverem bele a durvára őrölt törökmogyoró felét.
8. A kész tortalapokat rácson hagyom kihűlni, majd a krém 3/4 részét a tortalapok közé, a maradékot pedig a torta tetejére kenem. A tetejére szórom a maradék őrölt mogyorót, majd felhasználásig hűtőben tárolom.


A tortát a buli előtti estén sütöttem, Geri pedig éjfél körül nagyon éhes lett és majdnem elhitte, hogy ehet a tortából - de persze, hogy nem! :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bebicsirke.blog.hu/api/trackback/id/tr505409522

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
>" page="" />
süti beállítások módosítása