2011/július/02

Klasszikus csokoládétorta levendulával

Levendula csak saját felelősségre

Ez a levendula story ott kezdődött, hogy eltévedtem a Balaton felvidéken, de csak egy nagyon rövid ideig bosszankodtam, hogy hittem az útvonaltervezőnek, mert megláttam a levendulaföldeket, és lehet, hogy a csak a lila csoda nyugtató hatása miatt, de már nem is bántam annyira, hogy kb. 100 km-es kerülővel jutottam el a célállomásomra. Vettem is gyorsan egy kis szárított levendulát, hogy az ételeimbe is becsempészhessem ezt az érzést. A kedvenc csokitortám kapcsán pont kapóra jött a kis lila virág, úgyhogy elrejtettem benne egy kávéskanálnyival. Fura, hogy ezeknek az apró virágoknak mennyire erős ízük van....mindenesetre, aki hódítani akar ezzel a csupacsoki tortával, elsőre ne bolondítsa meg levendulával, mert nélküle is hatalmas sikereket lehet vele elérni, vele viszont a nem kifejezetten ínyencek rázúdíthatnak hideget-meleget. Kicsit elfogult vagyok a saját ételeimmel szemben, de volt olyan barátom, aki szekrény-ízűnek, volt aki szappan-ízűnek titulálta. Kinek mit jelent a levendula...szerintem nagyon különleges íze lett, de legközelebb lehet, hogy inkább sodót készítek belőle, és az adja a tortához, aki szeretné.

blogra1_7.JPG




Klasszikus csokitorta levendulával - hozzávalók (24 cm-es tortaformához):
30 dkg étcsokoládé (3 tábla: 1 db 70%-os, 2 db normál étcsoki)
15 dkg vaj
2 evőkanál tejszín
5 tojás
csipet só
20 dkg barnacukor
2 zacskó vaníliás cukor
2 evőkanál tej
2 púpozott evőkanál cukrozatlan kakaópor
1 kávéskanál levendula (csak saját felelősségre!! :) )

1. Az apróra tört étcsokoládékat vízgőz felett felolvasztom a kockákra vágott vajjal és a tejszínnel. Amikor teljesen felolvadt, sima és fényes, leveszem és hagyom hűlni.
2. A tojásokat a cukorral, vaníliás cukorral, egy csipet sóval és a tejjel habosra verem robotgéppel. Akkor jó, ha kb.a kétszeresére nő és kissé besűrűsödik.
3. A sütőt előmelegítem 150 fokra, a tortaformát pedig előkészítem: kivajazom, sütőpapírt teszek bele, majd azt is megvajazom, végül pedig vékonyan megszórom kakaóval.
4. Amikor az olvadt csokoládé már langyosra hűlt, 3-4 részletben beleöntöm a tojásos keverékbe, és jól elvegyítem a kettőt. Minden fokozatnál egyre sűrűbb tésztát kapok.
5. A keverékhez a legvégén adom hozzá a két kanál kakaóport (és a levendulát), majd ezt is jól elvegyítem benne, beleöntöm a tortaformába, majd 45 perc alatt készre sütöm.

Ez a csokitorta tényleg csupa csoki, ezért csokimániásoknak nagyon ajánlom, viszont mivel nem csak 70% kakaótartalmú étcsokoládé kerül bele, a nem annyira csokifanok is örömmel meg fogják enni.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bebicsirke.blog.hu/api/trackback/id/tr905409529

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
>" page="" />
süti beállítások módosítása